۲۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۷:۱۶
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83474545
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعالیت تاکسی‌های روستایی مهاباد در داخل شهر ممنوع است

مهاباد- ایرنا- فرماندار مهاباد گفت: فعالیت تاکسی‌های روستایی در سطح شهر ممنوع است و باید نسبت به ساماندهی آنها اقدام شود.

ایرج شجاعی روز شنبه در جلسه شورای ترافیک مهاباد افزود: تاکسی‌های شهر «گوگ‌تپه» که مجوز فعالیت آنها مربوط به محدود این شهر است باید در داخل این شهر مستقر شوند و از تردد در سطح شهر مهاباد خودداری کنند.

وی ادامه داد: پلیس راهور با همکاری فرماندهی انتطامی نیز نسبت به ساماندهی مسافرکش‌های شخصی که در حومه‌های شهر مستقر می‌شوند و اغلب صلاحیت جابه‌جایی مسافران را ندارند نیز باید با قاطعیت بیشتری برخورد کند.

وی با اشاره به نزدیک شدن شروع سال تحصیلی جدید از شهرداری خواست خط‌کشی و علایم راهنمایی و رانندگی در کنار مدارس را در فرصت باقی مانده با سرعت بیشتری انجام دهد تا امنیت دانش‌آموزان حفظ شود.

وی تاکید کرد: نقش رسانه‌ها در گسترش و ارتقای فرهنگ ترافیکی و آگاه‌سازی مردم نسبت به فرهنگ صحیح رانندگی بسیار پررنگ است و بر این اساس توصیه می‌شود به مقوله فرهنگ ترافیک بیش از پیش پرداخته شود.

فرمانده انتظامی مهاباد نیز در این جلسه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ مورد فوتی به علت تصادف‌های درون شهری در این شهرستان ثبت شده است که نسبت به سال گذشته برابری می‌کند.

سرهنگ رضا ظهیریان با بیان اینکه امسال تعداد تصادف‌های برون شهری مهاباد هفت درصد کاهش یافته است، اضافه کرد: امسال در بحث سوانح جرحی درون شهری ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش مواجه هستیم.

وی اظهار داشت: کارشناسان پلیس راهور ۹ نقطه حادثه‌خیز در داخل شهر را به شهرداری مهاباد ابلاغ کرده‌اند تا برای رفع عیب‌ها و نقص‌های موجود اقدامات لازم در مدت زمان مشخص را انجام دهد.

در ادامه جلسه تغییر مسیرهای ترددشهری در برخی از خیابان‌های مهاباد بررسی و مقرر شد این طرح به مدت یک ماه به صورت آزمایشی در سطح شهر اجرا شود.

همچنین طرح راه‌اندازی تاکسی تلفنی بانوان هم که برای بررسی در جلسه شورای ترافیک مطرح شده بود، رد شد.

هم‌اکنون ۷۵ دستگاه تاکسی روستایی که از طرف تاکسیرانی مهاباد دارای مجوز هستند در داخل این شهر فعالیت می‌کنند.

در شهر ۱۶۸ هزار نفری مهاباد در مجموع ۵۰۵ دستگاه تاکسی گردشی، ۱۵۸ تاکسی خطی، ۹۰ دستگاه ون، ۹۱۵ تاکسی تلفنی، ۴۲ دستگاه اتوبوس، ۱۲ میدل باس و ۶ مینی‌بوس فعالیت دارد.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۳۰۷۲

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha