۲۴ شهریور ۱۳۹۸، ۲۱:۱۱
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 83476578
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیشبرد روند سیاسی محور گفت و گوهای اسد و فرستاده روسیه به دمشق

تهران- ایرنا - در آستانه دیدار سران ایران، روسیه و ترکیه، فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه امروز یکشنبه با "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه دیدار و درباره تلاش های صورت گرفته برای پیشبرد روند سیاسی در سوریه گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، "الکساندر لاورنتیو" فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه و "سرگئی ورشینین" معاون وزیر خارجه روسیه و هیات همراه وی امروز با رئیس جمهوری سوریه دیدار کردند.

بررسی تلاش های مستمر برای پیشبرد روند سیاسی به ویژه مسائل مربوط به تشکیل کمیته قانون اساسی و مکانیزم های اجرایی و مراحل آن از مهمترین محورهای گفت و گو میان دو طرف بود.

ادامه همکاری های دوجانبه درباره گام های بعدی برای تحقق نتایج مطلب در این راستا و عدم اجازه به برخی از کشورها برای طولانی کردن جنگ تروریستی در سوریه و سنگ اندازی در مسیر روند سیاسی از دیگر مسائل مورد بحث در این دیدار بود.

دو طرف همچنین دستاوردهای جنگ علیه تروریسم و حملات تروریستی اخیر از ادلب به سایر مناطق امن را بررسی کردند و در ادامه طرف روس بر حمایت از ارتش سوریه در واکنش به حملات اخیر تروریست ها تاکید کرد.

هیات روس در ادامه تصریح کرد که مسکو این حق را برای سوریه قائل است که در دفاع از شهروندان خود و حفظ امنیت و پاکسازی این کشور به اقدامات و حملات تروریست ها در ادلب پاسخ دهد.

تحولات منطقه ای و بین المللی و مناسبات راهبردی میان دو کشور از دیگر موضوعات مورد گفت و گو بود.

این دیدار درحالی صورت می گیرد که فردا دوشنبه (۲۵ شهریور) قرار است نشست سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه برای بررسی اوضاع در سوریه در آستانه برگزار شود.

مذاکرات سران آستانه در راستای حل وفصل بحران در سوریه برگزار می شود و ثمرات زیادی در کاهش تنش در این کشور، از بین رفتن گروه های تروریستی از جمله داعش، بازگشت پناهندگان سوری به کشورشان و آغاز روند بازسازی در این کشور داشته است. 

سوریه پس از خروج آمریکا، تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه، بررسی آخرین تحولات در شمال سوریه و نحوه کمک های بشردوستانه به مردم سوریه از جمله مهمترین موارد مذاکره در نشست اخیر سران تروئیکای آستانه بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha