ظرفیت موقوفه‌ها برای ایجاد اشتغال استفاده می‌شود

بندرعباس - ایرنا - سیاست جدید سازمان اوقاف و امور خیریه ایجاد اشتغال از طریق تعریف و اجرای طرح های اقتصادی با بکارگیری ظرفیت موقوفه‌هاست.

مدیرکل امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: همچنین احیای موقوفه های فراوانی که در کشور وجود دارد و سرمایه‌گذاری در آنها یکی دیگر از برنامه‌های اوقاف همراهی با دولت برای کمک به اقشار آسیب دیده است.

حجت الاسلام حسین روحانی‌نژاد افزود: یکی دیگر از برنامه های این سازمان حمایت و پشتیبانی مالی از شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی برای برطرف کردن نیازهای کشور و تشویق جامعه برای انجام وقف در حوزه پژوهش است.

وی ادامه داد: وقف و آثار آن توسط رسانه‌ها، ملبغان و سایر فعالان فرهنگی بازگو شود و مردم به ایجاد وقف‌های جدید و منطبق با نیازهای امروز جامعه توصیه شوند. 

مدیرکل امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه حوزه وقف را باید گسترش داد و وقف های نو ایجاد شود، ابراز داشت: شرایط جهان با گذشته تفاوت کرده و سوال‌هایی مانند این وجود دارد که آیا شبکه‌های اجتماعی و یا پول را می توان وقف کرد که علما باید پیرامون آن‌ها بحث کنند.

در پایان این آیین از خدمات حجت الاسلام محمدطاهر گرایلی تقدیر و حجت الاسلام حسین مهدیان به عنوان مدیرکل جدید اوقاف و امورخیریه هرمزگان معرفی شد.

حجت الاسلام گرایلی اسفند ۹۵ به عنوان مدیرکل اوقاف و امورخیریه هرمزگان منصوب شده بود.

حجت الاسلام مهدیان مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه هرمزگان نیز پیش از این رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج بود. 

۳۲۱۹/۲۰۹۴

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha