دانشگاه سوره می‌تواند در حوزه هنر تحول ایجاد کند

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه سوره گفت: دانشگاه سوره دانشگاه نظام است و باید به دانشگاه از طرف وزارت علوم، سازمان تبلیغات و شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ایجاد تحول در حوزه هنر جامعه کمک شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش، محمد حسین ساعی امروز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه روسای قبلی و جدید دانشگاه سوره در محل سازمان تبلیغات انسانی اظهار کرد: فعالیت معلم و اهالی دانشگاهی انسان ساز است، تکریم از یک معلم در فضا و عالمی که اعمال صالح را به درستی پیش می برد، قابل توجه است.

وی افزود: در حال حاضر باید ایده انقلاب اسلامی به درستی فهم شود، فهم مفاهیم انقلابی یک اتفاق در بعد جدید است، در این راستا ادبیات لازم به درستی نشان داده نشده، عده ای به صورت اشتباه آن را بازگشت به دوران تحجر و عده ای دیگر رفتن به دنیای مدرنیته می دانند.

رییس دانشگاه سوره ادامه داد: فهم مفهوم دینی به آسانی صورت نمی گیرد، معمولا دین به معنی قدرت معناسازی خود را نشان می‌دهد. هنوز دستگاه های معناسازی در هنر عقب افتادگی دارند، دین و مفاهیم اصلی انقلاب معنی بخش ترین قبله برای فضاها و دانشگاه‌های هنری است.

به گفته ساعی، ایده دانشگاه در تمامی کشورها با چالش های جدی رو به رو است، باید برای رفع این مشکلات درخصوص شیوه های آموزش و ارزیابی و شاکله اندیشه کرد.

وی ادامه داد: در دنیای امروزی فناوری اداره دانشگاه باید بازنگری شود تا عقب افتادگی در زمانه خود بروز نکند، وزرات علوم باید برای ایجاد تحول اساسی در این زمینه تلاش کند.

رییس دانشگاه سوره همچنین به ایده هنر، فرهنگ و رسانه اشاره کرد: باید نگاه مناسبی به ایده هنر و فرهنگ شود، هنر در کنار سایر عرصه‌های کشور از جمله سیاست و اقتصاد استقلال دارد، اما نگاه صرف هنر برای هنر فضا را با مشکل مواجه می کند، این مفاهیم باید دارای بار انسانی والایی باشد.

ساعی خاطرنشان کرد: دانشگاه سوره دانشگاه نظام است، باید به دانشگاه سوره از طرف وزارت علوم، سازمان تبلیغات و شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ایجاد تحول در جامعه کمک شود.

وی در پایان افزود: همگرایی دانشگاه سوره و حوزه هنری دارای اهمیت است تا دانشگاه به سمت کارآفرینی پیش رود و در نهایت برکات بسیاری برای کشور حاصل شود.

ساعی با حکم حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مسوولیت ریاست دانشگاه سوره را به عهده گرفت. ساعی از سال ۱۳۹۱ عضو هیات علمی دانشگاه صدا و سیما بوده و پیش از این رئیس دانشکده ارتباطات و رسانه این دانشگاه بوده است.

آیین تکریم محمد روشن و معارفه ساعی امروز در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha