وزیر اماراتی حمله پهپادی انصارالله به عربستان را بی ربط با جنگ یمن دانست

تهران - ایرنا - وزیر مشاور در امور خارجه امارات امروز (سه شنبه) در واکنش با حملات اخیر "جنبش انصارالله" یمن به تأسیسات نفتی "آرامکو" در عربستان، مدعی شد: توجیه این حمله بی سابقه با تحولات جنگ یمن پذیرفتنی نیست.

"انور قرقاش" در حساب توئیتری خود با بیان این ادعا، افزود: این حمله در نوع خود بسیار خطرناک بود و همه کشورهای عربی و مسؤول در جامعه بین المللی باید در کنار عربستان باشند و از ثبات و امنیت منطقه حمایت کنند.

پس از حمله با پهپاد به تاسیسات نفتی آرامکو و کاهش ۵۰ درصدی نفت در عربستان، "یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن با پذیرفتن مسؤولیت این حمله در بیانیه ای تاکید کرد: این عملیات حق قانونی و طبیعی ما در پاسخ به جنایت‌های متجاوزان و محاصره کشورمان طی ۵ سال گذشته است.

جنبش انصار الله یمن، شنبه گذشته در عملیاتی با عنوان "توان بازدارندگی دوم" پالایشگاه های "بقیق" و "خریص" در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد.

میدان نفتی بقیق در شرق عربستان توان تولید روزانه هفت میلیون بشکه نفت را دارد و متعلق به شرکت نفتی آرامکو است.

۷۰ درصد تولیدات این شرکت نفتی در پالایشگاه‌های بقیق تولید می شود.

با حمله به این تاسیسات نفتی ۵۰ درصد از تولید و صادرات نفت عربستان به طور موقت مختل شده است.

نیروهای انصار الله همچنین عربستان و امارات را به حملات بیشتر در صورت عدم توقف جنگ علیه یمن تهدید کرده اند.

در پی هدف قرار گرفتن تاسیسات نفتی آرامکو، قیمت نفت در بازار جهانی افزایش یافت و "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا نیز تاکید کرد که در صورت لزوم و کمبود نفت از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا برای تامین نیاز بازار جهانی استفاده می کند.

                                                                                                   

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha