۲۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۱۷
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 83481121
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید وزیر دولت مستعفی یمن بر همدستی ابوظبی با داعش و القاعده

تهران-ایرنا- در حالی که شکاف میان دولت مستعفی یمن و امارات روز به روز بیشتر می شود، وزیر حمل و نقل دولت مستعفی روز چهارشنبه ابوظبی را به همدستی با گروه های تروریستی القاعده و داعش در جنوب یمن متهم کرد.

صالح الجبوانی وزیر حمل و نقل دولت مستعفی یمن در صفحه شخصی اش در توئیتر افزود، ما دلایلی داریم که نشان می دهد امارات با گروه های القاعده و داعش در یمن همکاری دارد.

وی ادامه داد: امارات از این تروریست ها در حمله به تجهیزات ارتش (دولت مستعفی) یمن در استان های شبوه و ابین استفاده می کند.

الجبوانی گفت: زمان آن رسیده که اهالی استان های شبوه و ابین و قبایل آن در این مناطق موضع خود را در برابر امارات و تروریست ها روشن کنند.

تاکنون امارات به این سخنان واکنشی نشان نداده است.

این در حالی است که الجبوانی و شمار دیگری از مقامات دولت مستعفی یمن روز یکشنبه گذشته خواستار حذف کامل نقش امارات از ائتلاف عربی در یمن شدند.

عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن بارها امارات را به تلاش برای تقسیم یمن متهم کرده است.

درگیری ها و اختلافات میان شورای انتقالی جنوب یمن به عنوان یک گروه جدایی طلب که مورد حمایت امارات است و خواستار تشکیل کشوری به نام یمن جنوبی می باشد و دولت مستعفی یمن روز به روز افزایش می یابد.

این درگیری ها از زمانی آغاز شد که شورای انتقالی جنوب چند هفته پیش موفق شد ابتدا مناطق نظامی، پادگان ها و مراکز حیاتی شهر عدن و پس از آن با محاصره قصر ریاست جمهوری این قصر را که در واقع مرکز حکومت منصور هادی به شمار می آید، تحت کنترل در آورد

به دنبال این درگیری ها حدود ۳۰۰ نفر از دو طرف کشته یا زخمی شدند.

عربستان و امارات با تشکیل ائتلافی از سال۱۳۹۴ به یمن که فقیرترین کشور عربی است حمله نظامی کرده و تاکنون بیش از صد هزار نفر از غیرنظامیان یمنی را به قتل رسانده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha