۳۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۵۱
کد خبرنگار: 2154
کد خبر: 83483711
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مشاهدات خبرنگاران از گستردگی ویرانه ها در تاسیسات نفتی آرامکو

تهران - ایرنا - تاسیسات نفتی «خریص » در شرق عربستان شنبه هفته گذشته با راکتهای شلیک شده از سوی پهپادهای یمنی مورد هدف قرار گرفت . مشاهدات خبرنگارانی که از این مکان دیدن کرده اند، از سطح گسترده خرابی و ویرانی در پالایشگاه و تاسیسات نفتی شرکت "آرامکو" حکایت می کند.

تارنمای «القدس العربی» در شماره امروز (شنبه) خود در این ارتباط نوشت: کارکنان آرامکو دیروز به خبرنگاران بازدید کننده توضیح دادند که آتش سوزی در پالایشگاه خریص پنج ساعت به طول انجامید.

بر اساس این گزارش، کارشناسان فنی مهندسی در هنگام بازدید خبرنگاران در حال ارزیابی خسارت وارد شده به دو برج فلزی بکار رفته برای حذف گاز مایع و سولفید هیدروژن از نفت بسر می بردند.

در همین رابطه « فهد عبدالکریم » یکی از مسئولان شرکت آرامکو گفت: در هنگام حمله پهپادها به آرامکو که باعث کاهش 50 درصدی تولید نفت عربستان و افزایش بهای نفت خام در بازارهای جهانی شد، بین 200 تا 300 نفر در این تاسیسات مشغول به کار بودند.

فهد  افزود: چهار حمله و انفجار روی داد و در اثر آن در نقاط مختلف تاسیسات آرامکو آتش سوزی شکل گرفت. این حمله هر چند هیچ کشته یا زخمی به همراه نداشت، اما خسارات مالی سنگینی از خود برجا گذاشت. یک تیم اضطراری برای بازسازی کارگاه و ازسرگیری فعالیت و تولید تاسیسات نفتی آرامکو در شرق عربستان به منطقه اعزام شده اند.

وی ادعا کرد که در ظرف کمتر از 24 ساعت سی در صد کارگاه فعالیت خود را از سرگرفت و تا اواخر ماه جاری میلادی تولید به سطح قبل از حمله بازخواهد گشت .

مقامات سعودی مدعی شدند که در این حمله دستکم 18 پهپاد و هفت موشک کروز مشارکت داشته اند.
آرامکو به رغم ابعاد گسترده ضرر و زیان های حاصله همچنان نسبت به ازسرگیری تولید نفت به طور کامل تا اواخر ماه جاری میلادی امیدوار است.

نیروهای مردمی یمن پس از مسلح شدن به پهپادهای نظامی، دومین مرحله از سیاست بازدارنده خود را آغاز کردند و طی آن در اواخر اردیبهشت امسال تاسیسات نفتی شهر "ینبع" در جنوب غرب عربستان در ساحل دریای سرخ در فاصله چند صد کیلومتری یمن و در ۲۶ مرداد سال جاری با ۱۰ پهپاد میدان و پالایشگاه نفتی  الشیبه شرکت ملی نفت عربستان آرامکو و بالاخره با ده پهپاد میدان های نفتی بقیق و خریص و پالایشگاه های آرامکو در استان الشرقیه عربستان را مورد هدف قرار دادند.

1487

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha