۳۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۴۳
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 83483855
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰ میلیارد ریال برای لایروبی رودخانه‌های میاندوآب اختصاص یافت

مهاباد- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار میاندوآب گفت: ۵۰ میلیارد ریال از منابع ستاد احیای دریاچه ارومیه برای لایروبی زهکش‌ها و رودخانه‌های این شهرستان اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، ناصر سلمان‌زاده روز شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب میاندوآب با تاکید به لزوم لایروبی رودخانه‌ها قبل از شروع فصل بارندگی‌ها اظهار داشت: با توجه به اختصاص این میزان اعتبار، لایروبی زهکش‌ها و رودخانه‌های منطقه باید در اسرع وقت آغاز و در کمترین زمان ممکن برای جلوگیری از مشکلات احتمالی به پایان برسد.

وی با اشاره به اجرای دقیق مصوبات این شورا اظهار داشت: مدیریت درست منابع آب و صیانت از این منابع حیاتی وظیفه کلیه افراد و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان است از اینرو مصوبات آن باید در کمترین زمان ممکن عملیاتی شود.
وی با بیان اینکه کنترل نحوه استفاده از منابع آبی توسط دستگاه‌های اجرایی باید با جدیت انجام شود، افزود: با توجه به اهمیت مدیریت منایع آب، تدوین دستورالعمل اجرایی حفاظت کمی و کیفی منابع آب و همچنین زمان‌بندی و اولویت اجرای احکام صادره در زمینه تخلفات انجام شده در این زمینه باید مورد توجه مسوولان باشد.

وی گفت: اخیرا مشاهده شده است که برخی از کشاورزان حاشیه رودخانه‌ها به کشت محصولات با مصرف آبی زیاد مانند «یونجه» اقدام کرده‌اند که برای آبیاری آنها نیز  اقدام به برداشت غیرمجاز آب می‌شود که این امر کشاورزان پایین دست را با کمبود آب مواجه می‌سازد.
«سلمان‌زاده» همچنین با اشاره به برداشت غیرمجاز و بی رویه مصالح از بستر رودخانه‌ها، افزود: به دلیل نبود نظارت کافی در اینز مینه افراد سودجو به صورت شبانه اقدام به برداشت و حمل مصالح رودخانه‌ای می‌کنند.

وی از ادارات جهاد کشاورزی، امور منابع آب، صنعت، معدن و تجارت و دیگر اداره‌های ذیربط در زمینه تامین آب کشاورزی خواست تا با تعامل یکدیگر بر برداشت مصالح از رودخانه‌های این شهرستان نظارت و کنترل کافی داشته باشند.

میاندوآب دارای سه رودخانه قوروچای، سیمینه و زرینه است. 
سیمینه‌رود یکی از رودهای مهم آذربایجان‌غربی است که از کوهستان‌های بوکان، سقز، بانه و شمال عراق سرچشمه می‌گیرد و پس از عبور از شهرهای بوکان و میاندوآب به دریاچه ارومیه می‌ریزد.
زرینه رود نیز با طول ۲۳۰ کیلومتر طولانی‌ترین رودخانه آذربایجان‌غربی است که در طول مسیر خود شهرستان شاهین‌دژ و میاندوآب را می‌پیماید و به دریاچه ارومیه می‌ریزد. 
رودخانه قوروچای نیز پس از گذر از روستاهای واقع شده در جنوب شرقی میاندوآب در بخش باروق به رودخانه زرینه می‌ریزد.
میاندوآب با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.
۹۸۷۱/۶۱۸۵

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha