محمود رضایی کوچی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: البته تمرکز و برنامهریزی دستگاههای متولی نیز در جهت توسعه فرهنگ رانندگی در جامعه بوده که کاهش تعداد فوتیهای ناشی از تصادفات جادهای در کشور از ۲۵ هزار کشته در سال ۸۸ به حدود ۱۶ هزار کشته در سال ۹۷ بیانگر تاثیر این فرهنگسازی در کاهش تلفات است.
وی ادامه داد: در کنار تقویت فرهنگ رانندگی که قطعا باید از سوی نهادها و مجموعههای متولی با جدیت بیشتری دنبال شود، افزایش و توسعه شبکه راههای کشور و زیرساختهای این بخش و همچنین شدت نظارت و کنترل پلیس بر عملکرد رانندگان نیز در کاهش حوادث و تلفات رانندگی نقش بسزایی داشته است.
او اظهار داشت: مجموعه اقدامات و فعالیتهای انجام شده در این زمینه در فارس به کاهش افزون بر ۱۰ درصدی تلفات جادهای این استان در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال منجر شده است.
رضائی کوچی تصریح کرد: در کنار عامل انسانی و جاده، خودرو نیز نقش قابل توجهی در تلفات حوادث رانندگی دارد به نحوی که در سال گذشته در استان از مجموع ۷۰۰ فوتی حوادث جادهای ۳۰۰ مورد سهم خودرو پراید بوده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس افزود: بنابراین ضرورت دارد که برای کاهش حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن در کنار فرهنگسازی، به توسعه زیرساختها، تشدید نظارتها با بهرهگیری از تکنولوژیهای جدید و ایمنسازی و افزایش امنیت خودروها نیز توجه شود.
استان فارس مقام نخست تلفات در حوادث جادهای را دارد ، مقامی که قابل افتخار نیست و تقریبا هر روز چراغ زندگی افرادی در این استان بر اثر سوانح جادهای خاموش می شود ، وسایل نقلیه ، جاده و نیروی انسانی هر کدام سهمی در بروز حادثه دارند .
۶۱۲۲ / ۶۱۱۳