صحن حضرت زینب (س) در کربلا پذیرای ۳۰ هزار زائر اربعین است

تهران- ایرنا- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از پذیرش ۳۰ هزار زائر اربعین حسینی در صحن حضرت زینب (س) در کربلای معلی از دهم ماه صفر مصادف با ۱۷ مهر ماه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، محمد جلال مآب روز سه شنبه در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جمع کارکنان ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: زائران اربعین حسینی در این ایام در صحن های مختلف در حال ساخت صحن حضرت زینب (س) و در جوار حرم مطهر سیدالشهدا (ع) اسکان داده خواهند شد.

وی تصریح کرد: با همت و تلاش شبانه روزی مهندسان، کارگران، استادکاران و حمایت‌های خیرین، میزان پیشرفت فیزیکی فاز نخست طرح توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) مزین به نام صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) به ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

وی با بیان اینکه در اوایل سال آینده عملیات اجرایی سازه این صحن به اتمام خواهد رسید، اظهار داشت: هم اکنون در حال آماده ‌سازی صحن برای پذیرش موکب‌ها و بیتوته زائران اربعین هستیم.

جلال مآب اظهار داشت: از آنجا که همه عاشقان اهل بیت (ع) آرزو دارند در ایامی مانند اربعین، در نزدیکترین محل به حرم مطهر سیدالشهدا(ع) حضور داشته باشند، تمام تلاشمان را می‌کنیم تا عملیات اجرایی صحن در دست ساخت حضرت زینب (س) با بهترین شاخص‌های کیفی و در کمترین زمان ممکن به اتمام برسد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: پس از کنگره عظیم اربعین حسینی، عملیات نازک کاری در بخش‌هایی از سازه طرح که عملیات سفت‌ کاری آن به اتمام رسیده، آغاز خواهد شد.

وی درباره طرح توسعه حرم مطهر علوی نیز گفت: این طرح که مزین به نام صحن و شبستان حضرت زهرا (س) است، بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با همت تمامی عوامل اجرایی و بسیج امکانات ستاد بازسازی عتبات عالیات، تمامی عملیات‌ اجرایی آن تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.

جلال مآب ضمن قدردانی از زحمات تمامی دست‌اندرکاران، خیرین، ناظران و هموطنانی که با اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی در فیض بازسازی و توسعه عتبات مشارکت داشتند، اظهار داشت: باید این فرصت ارزشمند معنوی را غنیمت شمرد چرا که بارها در تاریخ شاهد بسته شدن راه زیارت و عرض ارادت ایرانیان به اعتاب مقدسه بودیم.

 وی گفت: در این ارتباط هموطنان علاقه‌ مند به مشارکت در فیض بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر در عراق و سوریه می‌توانند با شماره ‌گیری کد ستاره ۲۳۳ مربع کمک‌های خود را به هر میزان دلخواه اهدا کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha