۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۴
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 83490459
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیاده‌روی اربعین می‌تواند زمینه ساز اتحاد جهان اسلام باشد

بوشهر-ایرنا- استاندار بوشهر گفت: پیاده‌روی اربعین سرمایه‌ای گرانبها برای جهان اسلام است که اگر بخوبی از ظرفیت‌های آن استفاده شود، می‌تواند زمینه ساز اتحاد امت اسلامی باشد.

عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در گردهمایی فرهنگی آموزشی ستاد اربعین حسینی استان بوشهر افزود: ایران به عنوان یکی از پرچم داران همایش باشکوه پیاده روی اربعین در تلاش است تا با برنامه‌ریزی از ظرفیت‌های آن برای ایجاد وحدت و انسجام  امت اسلام استفاده کند.

وی یادآورشد: سال گذشته در استان بوشهر  ۳۵ هزار نفر برای پیاده‌روی اربعین نام نویسی کردند که این آمار امسال تاکنون که ثبت نام برای شرکت در پیاده‌روی اربعین به پایان نرسیده ۱۴۰۰ نفر  افزایش یافته است و این استان تا به امروز در نام نویسی در سامانه "سماح"  برای پیاده روی اربعین رتبه هفتم کشور را به خود اختصاص داده است.

گراوند ادامه داد: چنانچه در رتبه‌بندی استان‌های نام نویسی کرده برای پیاده روی شاخص تناسب جمعیت لحاظ شود، بوشهر رتبه نخست در بین استان‌ها را دارد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: با توجه به شرایط خاص کشور از لحاظ اقتصادی شمار موکب‌های بوشهری در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

عبدالرضا مطاف افزود: از این استان امسال در مسیرهای داخلی ۲۴ موکب، مرز شلمچه پنج موکب، شهر نجف سه موکب، در مسیر نجف به کربلا ۱۱ موکب و  ۲۳ موکب نیز در کربلای معلی پذیرای زائران هستند.

وی یادآور شد: در برخی از کارهای مربوط به سیستم های اداری مشکلاتی از جمله گمرکات مرزی و ترابری مشکلاتی برای موکب‌های استان وجود دارد که امیدواریم مسئولان ذیربط نسبت به این مشکلات چاره اندیشی کنند.

مطاف یادآور شد: سال گذشته ۵۴ موکب استان بوشهر در مراسم اربعین حضور داشتند که از این شمار ۱۸ موکب در مسیرهای ارتباطی استان (نقطه صفر مرزی جنوبی تا شمالی استان به شهرستان دیلم) و پنج موکب نیز در مرز شلمچه پذیرای زائران داخلی و خارجی اربعین بودند.

وی بیان کرد: همچنین از استان بوشهر یک موکب در نجف، ۱۰ موکب مسیر نجف به کربلا و ۱۸ موکب در شهر کربلا پذیرای زائران بودند.

مطاف ادامه داد: در مجموع با تلاش موکب‌های استان بوشهر در سال گذشته ۳۵ هزار و ۷۸۰ اسکان به زائران اربعین حسینی ارائه شد.

وی یادآور شد: در مراسم ویژه اربعین سال گذشته موکب های استان با ۹۴ هزار و ۲۵۰ میان وعده صبح و عصر، ۵۲ هزار و ۴۶۰ وعده صبحانه، ۵۸ هزار و ۴۶۰ وعده نهار و ۵۷ هزار و ۶۹۰ پرس از زائران حسینی پذیرایی کردند.

مطاف اظهاداشت: همچنین در سال گذشته ۵۸ دستگاه کامیون، گریدر و کانکس موکب های استان بوشهر در مسیر کربلای معلی را پشتیبانی کردند.

در این گردهمایی موکب‌داران فعال و پیشکسوت استان بوشهر تجلیل شدند.

۷۲۱۲/۶۰۴۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha