۴ مهر ۱۳۹۸، ۲۰:۲۶
کد خبرنگار: 2784
کد خبر: 83492558
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دفاع مقدس، فرهنگ ماندگاری برای جمهوری اسلامی است

زنجان - ایرنا - فرمانده قرارگاه حمزه سید شهدا (ع) شمال‌غرب ایران با بیان اینکه جنگ‌های متعددی در کشورهای مختلف اتفاق افتاده که هیچکدام، فرهنگی به وجود نیاورده‌است، گفت: اقدامات و صحنه‌هایی که در دوران هشت سال دفاع مقدس اتفاق افتاد آن را تبدیل به فرهنگ ماندگار برای جمهوری اسلامی کرد.

سردار محمدتقی اصانلو شامگاه پنجشنبه در همایش طلایه‌داران و پیشکسوتان دفاع مقدس در زنجان افزود: امروز از دفاع مقدس به عنوان یک فرهنگ یاد و به این فرهنگ، افتخار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برخی می‌گویند شما عاشق جنگ هستید که از دفاع مقدس صحبت می‌کنید، اظهار داشت: هیچ کس عاشق جنگ نیست ولی صحنه‌هایی در جنگ مشاهده کردیم که عاشق آن شدیم و امروز پس از سال‌ها به عنوان یک فرهنگ، گرامی می‌داریم.

اصانلو خاطرنشان کرد: امروز محل دفن شهدا در نقاط مختلف کشور، مکان‌هایی برای وحدت مردم شده است که نشان از فرهنگ دفاع مقدس دارد.

فرمانده قرارگاه حمزه سید شهدا(ع) شمال‌غرب ایران با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس، گفت: هر کدام از صحنه‌های جنگ در نوع خود، فرهنگ و روحیه جهادی را به وجود آورد و عقیده رزمندگان را مانند کوه، ثابت کرد.

اصانلو با بیان اینکه فرهنگ دفاع، جهاد و مقابله با دشمن را خداوند به ما آموزش داده، خاطرنشان کرد: مجموع این صحنه‌ها در قالب روحیه جهادی که اگر این روحیه در تمام جامعه جاری و ساری شود، دزدی و بی‌اخلاقی به وجود نمی‌آید.

وی تصریح کرد: محافظه‌کاری، دزدی و رشوه‌گیری، مغایر فرهنگ و روحیه جهادی بوده و سکوت کردن در برابر افرادی که در مقابل انقلاب ایستاده و بر علیه آن حرف می‌زنند، محافظه‌کاری است.

اصانلو با اشاره به اقدامات محرومیت‌زدایی سپاه در نقاط مختلف کشور، گفت: فرهنگ دفاع مقدس، برگرفته از روحیه امام خمینی(ره) است که فرمودند من یک تار موی سر کوخ‌نشینان را به کاخ‌نشینان ترجیح می‌دهم که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز این رویه را بعد از امام(ره) ادامه دادند که امتداد فرهنگ جهاد و دفاع مقدس است.

فرمانده قرارگاه حمزه سید شهدا(ع) شمال‌غرب ایران گفت: پیشکسوتان و رزمندگان دوران دفاع مقدس، وظیفه دارند جهاد را به جوانانی که آن روزها را ندیدند برسانند وگرنه دروغ، جای حقیقت را در جامعه میگیرد.

وی تصریح کرد: دورغ، یکی از ابزارهای مهم دشمن به شمار می‌رود که امروز جایگزین موشک شده است.

اصانلو با بیان اینکه انتقال فرهنگ جهاد به جوانان و دست‌گیری از آنان، تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: کسانی که انقلاب را درک کرده و تحریم اقتصادی را با پوست، گوشت و استخوان تجربه کردند باید به جوانان بگویند که چه اتفاقی افتاده است.

اصانلو ادامه داد: تمام ما در مقابل شهدا مسئول بوده و اگر وظیفه خود را به درستی انجام ندهیم باید در آخرت، پاسخگو باشیم.

فرمانده قرارگاه حمزه سید شهدا(ع) شمال‌غرب ایران گفت: امروز نیروهای مسلح کشور از لحاظ سلاح، مشکلی ندارند.

وی افزود: در ابتدای جنگ، کناف برای دوختن گونی و سیم‌خاردار نداشتیم و وارد کردن آن را نیز تحریم کرده بودند اما امروز انبارها مملو از امکانات، تسلیحات، موشک‌های بزرگ و قوی و نقطه‌زن هستند.

اصانلو تصریح کرد: امروز دشمن این را تحریم می‌کند که مهمات ما به کشورهای دیگر فروخته نشود.

وی با اشاره به تهدید آمریکا، اسرائیل و عربستان از سوی یمن، لبنان، فلسطین و سوریه، اظهار داشت: این فرهنگ دفاع مقدس است که منتقل شده و همانطور که امام حمینی(ره) فرمودند ما انقلاب را در جنگ، صادر کردیم.

اصانلو با بیان اینکه هر چه ظلم در دنیا بیشتر شود فرهنگ دفاع، خریدار بیشتری خواهد داشت، خاطرنشان کرد: ارتش جهان اسلام، شکل گرفته و آمریکا و اسرائیل باید آرزوهای خود را به گور ببرند.

وی افزود: وقتی موشک‌های ما از ۷۰۰ کیلومتری، مقر داعش را می‌زند حواس اسرائیل جمع است و می‌داند که توانایی هدف قرار دادن تل‌آویو را نیز داریم.

اصانلو یادآور شد: به همین دلیل است که دشمنان فقط حرف می‌زنند زیرا جرات جنگ با ایران را ندارند که اگر داشتند خیلی وقت پیش این کار را انجام می‌دادند.

به گزارش ایرنا، در پایان این همایش، نشان سرتیپی چهار شهید زنجانی تقدیم خانواده آنان شد و از تعدادی از طلایه‌داران دوران دفاع مقدس نیز تجلیل به عمل آمد.

۹۵۵۶/۸۰۶۸

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha