۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۶:۰۳
کد خبر: 83493104
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲۱ موکب قم به زائران اربعین خدمات رسانی می‌کنند

قم-ایرنا-معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین ۱۲۱ موکب استان اعلام آمادگی کرده و روند اعزام آنها به مسیر پیاده روی درحال انجام است.

یونس عالی پور در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم بیان کرد: موکبهای استان قم در مرز مهران و ۷ منطقه از کشور عراق به زائران پیاده روی اربعین خدمات رسانی خواهند کرد.
وی گفت: براساس اطلاعات اداره کل حج و زیارت قم سال گذشته بیش از ۲۵۰ هزار تن از مردم قم در پیاده روی حماسی اربعین حضور پیدا کردند.
وی  ادامه داد: با سیاست های جدید دولت در حذف روادید ویزا و الزام در ثبت نام سماح، روند ثبت نام و حضور در راهپیمایی اربعین بهبود پیدا کرده است.
عالی پور اضافه کرد: پیش بینی می‌شود با برنامه ریزیهای انجام شده تعداد زائران استان قم در اربعین امسال بسیار بیشتر از سالهای قبل باشد.
وی گفت: با توجه به اینکه قم یکی از نقاط هدف زائران ایرانی و خارجی در شرکت در پیاده روی اربعین می‌باشد. تمهیدات بسیاری برای پذیرایی و استقبال از این افراد دیده شده است.
وی تاکید کرد: با توجه به مساعدتهای دولت پاکستان امسال تعداد زائران پاکستانی چند برابر بیشتر از سال قبل خواهد شد.
عالی پور گفت: برای خدمات رسانی به زائران خارجی و به ویژه زائران کشور پاکستان مصلای قدس آماده سازی می‌شود.
وی  ابراز کرد: برای خدمات رسانی بیشتر به زائران اربعین ساختار و کمیتههای ستاد اربعین در استان تقویت و ۱۵ کمیته تخصصی ویژه آن تشکیل شده است.
وی همچنین گفت: پیاده روی حماسی اربعین به عنوان یکی از مهمترین تجمعات مسلمانان و شیعیان مورد توجه تمام جهانیان است.
عالی پور با اشاره به نقش ویژه قم در استقبال از زائران اربعین خاطرنشان کرد: استان قم به دلیل نقش ویژه خود مورد توجه رسانه ها و کشورهای جهان است.
مصلای قدس، مسجد مقدس جمکران و آستان مقدس امامزاده جمال(ع) در ابتدای کمربندی جاده اراک سه نقطه اصلی استان در استقبال و اسکان زائران اربعین است.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha