ترامپ: اقدامات من علیه ایران بیشترین اهمیت را برای اسرائیل دارد

تهران- ایرنا- دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه به سران سازمان‌های یهودی گفت: اقدامات من علیه ایران بیشترین اهمیت را برای اسرائیل دارد.

تارنمای صهیونیستی «عاروتص شوا» گزارش داد؛ ترامپ در سخنانی خطاب به خاخام‌ها و سران یهودی ضمن بیان این اظهارات، به دیدار هفته جاری خود با یک مقام صهیونیست در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل نیز اشاره کرد.
به نظر می‌رسد که منظور او دیدار با «ئیسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بود. ترامپ گفت: از او پرسیدم کدام یک مهمتر بود؛ انتقال سفارت آمریکا به اورشلیم یا به رسمیت شناختن [حاکمیت اسرائیل] بر بلندی‌های جولان؟
ترامپ افزود: او گفت هیچ کدام. کاری که در رابطه با ایران برای ما انجام دادید. من هم گفتم، می‌دانید، هرگز اینطور به این مساله فکر نکرده بودم ولی با شما موافقم.
ترامپ در صحبت‌هایی که برای سران یهودی داشت اشاره‌ای به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نکرد اما درباره ایران افزود: ما پیشنهاد گفت‌وگو دادیم. من خویشتنداری زیادی نشان دادم و امیدوارم که ایران هم به همین شکل، صلح را انتخاب کند.
رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: نمی‌توانم بگویم دقیقا چه پیش خواهد آمد اما ما بسیار آماده‌ایم. اوضاع درست می‌شود. نمی‌توانم دقیقا بگویم چطور و چرا اما اوضاع درست می‌شود زیرا همیشه همین طور است.
ترامپ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ با خروج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به عنوان یک توافق بین المللی، تحریم ها را علیه جمهوری اسلامی ایران بازگرداند و در چارچوب رویکرد فشار حداکثری تحریم های دیگری را به این فهرست در روزهای اخیر اضافه کرد. وی در عین حال بارها خواستار مذاکره با ایران شده است.
حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رئیس جمهوری پس از بازگشت از سازمان ملل متحد در نیویورک و در بدو ورود به تهران با بیان این که ایران به خاطر منطق و استدلال هایی که دارد از مذاکره ترس ندارد و فرار نمی کند، گفت: مانع مذاکره، آمریکاست.
روحانی افزود: آنها بصراحت گفته بودند که ما کل تحریم را بر می‌داریم اما شکل این کار قابل قبول نبود؛ اینکه در فضای تحریم و در بقای تحریم و در فضای مسموم فشار حداکثری، حتی در قالب ۱+۵ بخواهیم مذاکره کنیم، کسی نمی‌تواند پیش بینی کند پایان و نتیجه این مذاکره چه خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha