۶ مهر ۱۳۹۸، ۲۱:۵۸
کد خبرنگار: 1822
کد خبر: 83494713
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزینه های حمل و نقل زائرین اربعین باید نظارت شود

کرمان - ایرنا - معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: باید در بحث حمل و نقل و بهای بلیت زائرین اربعین دقت و نظارت بیشتری انجام بگیرد تا قیمت‌ها افزایش نداشته باشد.

به گزارش ایرنا، محمدصادق بصیری روز شنبه در نشست ستاد استانی اربعین حسینی با بیان اینکه آغاز خدمات‌رسانی به زائران اربعین و کار در ایران از ۱۳ تا ۲۷ مهرماه است افزود: باید در بحث هزینه ها نباید تفاوت فاحشی بین قیمت استان کرمان با دیگر استانها باشد.
وی با تاکید بر خدمت‌رسانی خالصانه به زائران اربعین اظهار داشت: اربعین سفر بسیار مهمی است و شاید بزرگ ترین پدیده فرهنگی، امنیتی و سیاسی ما در طول سال است و تنظیم برنامه ها و کیفیت آن کار دشواری است.
بصیری تصریح کرد: با استقرار موکب ها و مراکز درمانی آدرس آنها به مردم اطلاع رسانی شود.
معاون استاندار کرمان بیان داشت: باید نظم و انضباط در حرکت بزرگ اربعین حاکم باشد و هدف، هماهنگی، وحدت و خدمت‌رسانی بیشتر به زائران است و باید همکاری صورت بگیرد.
وی افزود: باید بر کار موکب های داخلی و ایستگاه های صلواتی نیز دقت و نظارت کرد و موارد کنترل شود.

بیش از ۴۰ هزار زائر کرمانی در سامانه سماح ثبت‌نام کردند

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان در این نشست با تاکید بر اینکه همه زائرین باید در سامانه سماح ثبت نام کنند گفت: تاکنون ۴۰ هزار و ۲۶۴ نفر زائر برای اربعین ثبت نام کرده اند.

محمود عرب‌نژاد  افزود: این تعداد ثبت نام در ۳۶ روز گذشته انجام گرفته که پیش بینی می شود تا پایان اجتماع اربعین به ۸۰ هزار نفر برسد.

وی با اشاره به اینکه نظارت ها بر کار ثبت نام دفاتر زیارتی استان وجود دارد اظهار داشت: مبلغ ۲۲ هزار تومان بابت درمان و بیمه زائران دریافت می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان تصریح کرد: متاسفانه گزارشاتی واصل شده که برخی از هیات های مذهبی و جلسات خانگی بانوان بدون ثبت نام در سامانه سماح برای سفر به عتبات در ایام اربعین اقدام می کنند که در صورت بروز مشکل، حج و زیارت در این زمینه تعهدی ندارد.
به گفته وی نخستین پرواز کرمان – نجف ۱۹ مهرماه انجام می‌شود.
عرب نژاد خاطرنشان کرد: در سال گذشته طی ۳۳ روز ثبت نام ۶۳ هزار زائر از استان کرمان نام نویسی کردند.
۹۸۹۵ / ۵۰۵۴

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha