۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۶
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 83495318
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخست‌وزیر سابق اوکراین خواستار تحقیق درباره پسر جو بایدن شد

تهران - ایرنا - نخست وزیر سابق اوکراین گفت، کشورش باید درباره فعالیت‌های پسر «جو بایدن» نامزد ریاست جمهوری آمریکا در یک شرکت گاز اوکراینی تحقیق کند.

به گزارش امروز (یکشنبه) خبرگزاری رویترز، «میکولا آزاروف» (Mykola Azarov) در گفت وگو با این رسانه انگلیسی اظهار داشت: این تحقیق برای مشخص شدن اینکه آیا فعالیت پسر بایدن در شرکت گاز اوکراین با قوانین کشوری مطابقت داشته یا نه، لازم است.

وی به طور دقیق نگفت که منظورش از قوانین اوکراین چیست.

نقش «هانتر بایدن» در شرکت اوکراینی «بریسما»(Burisma) به دنبال انتظار گزارش وزارت امور خارجه آمریکا در تایید درخواست «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از «ولودمیر زیلنسکی» رییس جمهوری اوکراین در کانون توجهات قرار گرفته است.

در تماس تلفنی روسای جمهوری دو کشور، ترامپ تحقیقات درباره فعالیت های پسر بایدن را درخواست کرده بود که ظاهرا با موافقت زیلنسکی مواجه شده است.

سخنگوی کمپین جو بایدن از اظهارنظر درباره درخواست آزاروف خودداری کرده و هیچ یک از منتقدان هانتر بایدن شواهدی را که  نشان دهد او قوانین اوکراین را نقض کرده ارائه نداده اند.

اداره مبارزه ملی با فساد اوکراین جمعه این هفته اعلام کرد که در حال تحقیق درباره فعالیت شرکت «بریسما» در فاصله زمانی ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ است اما این تحقیق شامل تغییرات در هیات مدیره این شرکت در سال ۲۰۱۴ نمی شود.

این زمانی بود که هانتر بایدن به این شرکت ملحق شد.

دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا تلاش می کنند درخواست  استیضاح علیه ترامپ را به پیش ببرند.

رئیس جمهوریخواه آمریکا به دنبال شکایت یک افشاگر درباره تماس تلفنی او با زلنسکی مورد انتقاد قرار گرفته است.

قانونگذاران آمریکایی در حال بررسی احتمال به خطر افتادن امنیت ملی و انسجام انتخابات در نتیجه اقدامات ترامپ هستند.

آنها می گویند که او تلاش کرده حمایت یک رهبر خارجی را برای انتخاب دوباره جلب کند.

آزاروف در مسکو زندگی می کند اما می گوید با بخش هایی از تشکیلات سیاسی اوکراین ارتباط خود را حفظ کرده وممکن است یک روز به کشور بازگردد.

او از ارائه جزییات بیشتری خودداری کرد.

آزاروف که در سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ نخست وزیر بود به اتهام سوءاستفاده از قدرت تحت تعقیب مقامات اوکراینی قرار دارد.

در گزارش سال ۲۰۱۵ اینترپل که به درخواست مقام های اوکراینی تهیه شده بیان می شود که او به دلیل اتهاماتی از قبیل اختلاس و سوء استفاده از قدرت تحت تعقیب است.

بازپرستان اوکراینی می گویند درباره هانتر بایدن تحقیق نمی کنند و مشروعیت فعالیت شرکت مربوطه را قبل از پیوستن هانتر به آن بررسی می کنند.

شرکت «بریسما» هر گونه تخلفی را رد کرده است. اتهامات این  شرکت، تخلفات مالیاتی و مجوزهای نامناسب برای ذخایر گازی را شامل می شود.

جو بایدن معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا هر گونه استفاده از نفوذ خود برای وادار کردن دادستان کل سابق اوکراین به توقف تحقیقات درباره نقش پسرش در این شرکت را رد کرده است.

دادستان اوکراینی در سال ۲۰۱۶ اخراج شد و می گوید تحت فشارهای جو بایدن برای جلوگیری از تحقیقات درباره «بریسما» و هانتر بایدن اخراج شده است.

۱۰۷۱

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha