۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۳
کد خبر: 83495658
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمادگی هوانیروز برای کمک به زائران اربعین

۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۳
کد خبر: 83495658
آمادگی هوانیروز برای کمک به زائران اربعین

کرمانشاه- ایرنا- فرمانده پایگاه یکم هوانیروز کرمانشاه اعلام کرد: هوانیروز ارتش برای امدادرسانی به زائران اربعین حسینی (ع) در حالت آماده‌باش قرار دارد.

امیر سرتیپ دوم خلبان «حشمت الله آزادی­فر» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: هوانیروز در راستای امدادرسانی هوایی به زائران اربعین حسینی سه فروند بالگرد را در محدوده استان های کرمانشاه، لرستان و همدان در اختیار اورژانس هوایی قرار داده است.

وی افزود: براساس مسئولیتی که به ما واگذار شده است، در صورت بروز حوادث احتمالی، بالگردهای هوانیروز در قالب اورژانس هوایی برای امدادرسانی به مردم اعزام خواهند شد.

فرمانده پایگاه یکم هوانیروز توضیح داد: در مرزهای خسروی و مهران مکان هایی به منظور استقرار بالگردهای هوانیروز در نظر گرفته شده است تا در صورت تشخیص ستاد اربعین بالگردها در این نقاط مرزی مستقر شوند.

آزادی فر افزود: پایگاه یکم هوانیروز کرمانشاه علاوه بر این استان در صورت درخواست استان های همجوار نیز برای امدادرسانی به زائران اربعین حسینی بالگردهای خود را به پرواز در خواهد آورد.

به گفته وی، هوانیروز کرمانشاه طرح امدادرسانی به زائران را از یک هفته مانده به اربعین آغاز خواهد کرد و این طرح را تا بازگشت کامل زائران ادامه خواهد داد.

آمادگی اعزام بالگرد به خاک عراق

معاون وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی چندی پیش در گفت وگو با ایرنا، اعلام کرد: به منظور خدمات‌دهی مطلوب در حوزه سلامت به زائران اربعین حسینی، سه فروند بالگرد اورژانس هوایی، بیش از ۱۰۰ دستگاه آمبولانس و پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرز خسروی مستقر می‌کنند.

علیرضا رئیسی بابیان اینکه برای تقویت اوژانس هوایی از هوانیروز کمک می‌گیریم، گفت: در صورت نیاز آماده اعزام بالگردهای اورژانس هوایی به داخل خاک عراق نیز هستیم.

براساس اعلام ستاد اربعین کشور، خدمات دهی به زائران در قالب موکب ها در داخل کشور از سیزدهم تا ۳۰ مهرماه و در داخل عراق از ۱۶ تا ۲۷ مهر ماه برنامه ریزی شده است.

امسال چهار مرز خسروی، مهران، چزابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز است.

خسروی برای تردد زائران کاملا آماده است

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌عالیات به عراق مطرح بوده که بعد از سالها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین جهت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته اند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا  ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز  شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه نیز در گفت وگو با ایرنا به فراهم بودن امکانات در مرز خسروی برای تردد زائران اشاره و عنوان کرد: مرز خسروی برای تردد زائران اربعین حسینی (ع) کاملا آماده است و مردم می‌توانند برای سفر به کربلای معلی از این مرز استفاده کنند.

مسعود بهرام نژاد تصریح کرد: امنیت کامل در ۲ طرف مرز خسروی برقرار است و هیچ مشکلی برای تردد زائران اربعین حسینی مشاهده نمی‌شود.

وی وضعیت بهداشت مرز خسروی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: کمیته زیرساخت ستاد اربعین استان در حال افزایش چشمه‌های سرویس بهداشتی در محدوده مرز است.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه در ادامه گفت: تاکنون ۱۵۰ متقاضی برای برپایی موکب در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی (ع) اعلام آمادگی کرده اند.

بهرام نژاد افزود: از این تعداد ۱۵ موکب در خاک عراق و ۱۳۵ موکب نیز از کنگاور تا مرز خسروی برپا خواهند شد.

۸۰۶۶/۹۶۱۲

اخبار مرتبط