۷ مهر ۱۳۹۸، ۲۰:۴۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 83496033
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جهش گردشگری خراسان شمالی با اعتبارات سفر ریاست جمهوری

بجنورد- ایرنا- هزار میلیارد ریال اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری خراسان شمالی ابلاغ شده که تخصیص آن جهشی را در این بخش ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایرنا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی روز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران، با بیان اینکه تاکنون بخشی از این اعتبار تخصیص یافته است، افزود: همچنین از محل مصوبات این سفر ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد پایین به استان اختصاص یافته که از متقاضیان دارای شرایط انتظار داریم از این تسهیلات برای رونق حوزه گردشگری و صنایع دستی بهره کافی را ببرند.

حبیب یزدان‌پناه با اشاره به رونق بوم‌گردی در خراسان شمالی، گفت: برخی از مناطق بوم‌گردی استان به‌خوبی به گردشگران معرفی شده اند و نه تنها در تعطیلات نوروزی از هتل‌ها مشتری بیشتری دارند، بلکه حتی در پایان هفته ها با انبوه گردشگران مواجه هستند.

وی صنعت گردشگری را پول‌سازتر از دیگر مشاغل دانست و افزود: رونق این حوزه می تواند به سایر مشاغل و کسب و کارها نیز رونق ببخشد.

شناسایی ۴۰ فرصت گردشگری برای سرمایه‌گذاری 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از شناسایی ۴۰ فرصت جدید در حوزه گردشگری این استان، به منظور جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خبر داد.  

وی هدف از معرفی فرصت های جدید را جلب حضور و نقش‌آفرینی پررنگتر فعالان بخش خصوصی در این حوزه برشمرد و اظهار داشت: تمام استعلام‌های لازم صادر شده و بسته‌های پیشنهادی در اختیار سرمایه‌گذاران این حوزه قرار می گیرد.

حبیب یزادان‌پناه گفت: از مجموع این فرصت‌ها، هفت بسته در بخش‌های بوم‌گردی، ایجاد هتل و بازارچه صنایع دستی به صورت کامل آماده تحویل به متقاضیان است و تمام مجوزهای آن گرفته شده که تنها نیاز است کد ملی سرمایه‌گذار به دستگاه های مسئول ارسال شود.

وی رونق گردشگری را در گرو اقبال بخش خصوصی به این حوزه دانست و افزود: بند آب بالادست مجموعه تفریحی بش‌قارداش یکی از فرصت های سرمایه‌گذاری تدوین شده است که از سرمایه گذاران انتظار میرود از این طرح استقبال کنند.

دعوت از سفیر آلمان برای حضور در تپه ریوی 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به آغاز مرحله جدید کاوش در تپه «ریوی» مانه و سملقان با مشارکت باستان‌شناسان آلمانی، گفت: برنامه ریزی کرده ایم که از سفیر آلمان برای حضور در این منطقه دعوت به عمل آوریم.

به گزارش ایرنا کاوش در تپه تاریخی ریوی از سال ۹۱ آغاز شده که تاکنون علاوه بر کشف تالار و ستون های سنگی، اشیای دیگری نیز در این منطقه به دست آمده است.

گشایش مجموعه مفخم تا یک ماه دیگر

وی در خصوص مرمت مجموعه تاریخی مفخم بجنورد که در زلزله سال ۹۶ خسارت دیده بود، گفت: مرمت بخش های آسیب دیده این بنا پایان یافته و تا یک ماه دیگر به روی گردشگران گشوده خواهد شد.

یزدان‌پناه در خصوص ساماندهی محدوده پیرامونی و توسعه این مجموعه نیز گفت: مشاور، طرح مقدماتی این مجموعه را تهیه کرده که به استانداری نیز ارائه شده و مرحله به مرحله اجرا خواهد شد.

وی در خصوص آزادسازی بخشی از بیمارستان امام رضا (ع)، بازآفرینی آن به شیوه گذشته و پیوست آن به مجموعه مفخم اظهار داشت: باید نگاه کلان داشت، چرا که این مجموعه تاریخی متعلق به همه مردم است و ضروری است همه دستگاه ها در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی در خراسان شمالی شناسایی شده که تاکنون ۶۲۱ اثر شامل آثار تاریخی، طبیعی و ناملموس به ثبت ملی رسیده است.

۳۰۰۷/۵۱۳۲

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha