پیشکسوتان جهاد و شهادت در سردشت تجلیل شدند

مهاباد- ایرنا- همایش تجلیل و نکوداشت پیشکسوتان عرصه‌های جهاد و شهادت به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس و جمعی از مسوولان در سردشت برگزار شد.

به گزارش ایرنا، فرماندار سردشت روز دوشنبه در این همایش اظهار داشت: با مروری بر تاریخ درمی‌یابیم که انقلاب‌های زیادی در جهان روی داده است که چون بر اهدافی مادی‌گرایانه یا خاص بوجودآمده اند تعدادی کمی از آنها تداوم پیدا کرده‌اند.

اقصی نخشی‌پور جریانات بعد از انقلاب را روزهای بسیار سختی توصیف کرد و افزود: دشمنان که تاب تحمل پیروزی انقلاب را نداشتند نقشه شوم حمله نظامی به ایران را طراحی کردند و جنگی نابرابر به ایران اسلامی تحمیل کردند.

وی افزود: در این جنگ وعده الهی محقق شد و تئوری اسلامی بر تمامی تاکتیک‌ها و تجهیزات نظامی آنان غلبه کرد و سخن امام که بیان فرمودند «ما پیروزیم و صدام رفتنی است» به تحق پیوست.

وی در ادامه تلاش‌های رزمندگان اسلام را ستود و ضمن تقدیر از رشادتهای آنها تاکید کرد: هشت سال جنگ در میادین نظامی پایان نیافته و تنها ظاهر آن عوض شده و به صورت جنگ اقتصادی علیه کشورمان تداوم پیدا کرده است.

وی در رابطه با عهدشکنی استکبار جهانی، گفت: آنها که خود پای میز مذاکره نشستند و قراردادها را  امضا کردند در نهایت خودشان نیز پیمان شکنی کردند و از معاهدات رسمی و جهانی خارج شدند و ثابت کردند که خواهان صلح جهانی نیستند.

فرمانده سپاه سردشت نیز در این مراسم گفت: مردم این شهرستان نه تنها در دوران دفاع مقدس بلکه در طول چهار دهه از عمر انقلاب همواره از دستاوردهای آن محافظت کرده اند.
سرهنگ غلامحسین محمدی اصل افزود: وفاداری مردم سردشت به نظام و ایستادگی آنان در برابر تهاجم دشمنان، موجب شد چهره ددمنشانه رژیم بعث با بمباران شیمیایی سردشت برای جهانیان اشکار شود.
در پایان این مراسم از پیشکسوتان جهاد و مقاومت این شهرستان با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.

سردشت با توجه به تناسب جمعیتی دومین شهر کشور از نظر تعداد شهداست؛ این شهرستان در دوران دفاع مقدس ۸۵۳ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که ۱۱۱ تن از این شهدای والامقام از بسیجیان و پیشمرگان کرد مسلمان و ۶۱۳ نفر نیز از شهدای مردمی هستند.

این شهرستان در هفتم تیر سال ۱۳۶۶ نیز مورد تهاجم و بمباران شیمیایی رژیم بعث عراق قرار گرفت که در جریان آن ده‌ها نفر شهید و هشت هزار نفر نیز مصدوم شدند.

۷۵۶۲/۶۱۸۵

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha