دهمین نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف از ۱۴ تا ۱۶ مهرماه در سالن تربیتبدنی استاد جباری این دانشگاه برگزار میشود تا تعداد زیادی از کارجویان و شرکتها بهمنظور تبادل اطلاعات در رابطه با مشاغل مورد نیاز و معرفی آنها کنار یکدیگر جمع شوند.
محمد شریفخانی در خصوص این نمایشگاه گفت: امروزه با استفاده از آموزههای جهانی ضرورت دارد اقتصاد و بازار کار کشور به نیروی انسانی توجه کند تا زمینه ایجاد خلاقیت در تولید محصول یا ارائه خدمتی جدید به مردم افزایش و ارتقاء یابد.
وی گفت: یکی از وظایف اصلی صنعت یا همان صاحبان کسبوکار این است که پروژهای با روشهای جدید اطلاعرسانی کنند و نیازهای محیطهای کار و اجتماع را برای کارجویان، دانشجویان و فارغالتحصیلان تعریف کنند.
دبیر نمایشگاه کار وصنعت دانشگاه شریف افزود: باید شرایطی فراهم شود تا کارآفرینان کشور شناسایی شده و با استفاده از مدلهای پیشنهادی توسعه فضای کسبوکار در کشور فراهم شود.
عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه افزود: جذب کارجویان و فارغالتحصیلان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور در بازار کار منوط به داشتن تواناییها و ویژگیهایی است که بخشی از آنها باید در طول دوران تحصیل در دانشگاه ایجاد گردد.
شریف خانی با تاکید بر اینکه بین مواد آموزشی رشتههای تحصیلی موجود در دانشگاهها با مهارتها و تواناییهای مورد نیاز بازار کار تناسب وجود ندارد، افزود: این نبود تناسب مهمترین عامل موفق نبودن فارغالتحصیلان در کاریابی و اشتغال است و نمایشگاه کار میتواند بستری برای پر کردن این خلاء محسوب شود.
وی در مورد اهداف نمایشگاه نیز گفت: معرفی فرصتهای شغلی موجود در بازار کار، رویارویی مستقیم کارجو و کارفرما، امکان جذب نیرو توسط کارفرمایان، آشنایی با انتظارات و مهارتهای مورد نیاز کارفرمایان، معرفی کارفرمایان و کارآفرینان موفق جامعه در قالب شرکتهای کارآفرین، معرفی سازمانها و ادارات مرتبط و نیمه مرتبط با رشته تحصیلی، شناسایی علایق و استعدادها (خودشناسی شغلی)، آشنا شدن کارجویان، دانشجویان و تازه فارغالتحصیلان با طیف متنوع مهارتهای شغلی، برپایی کارگاههای آموزشی کار و کاریابی، گسترش خدمات مشاوره شغلی و استفاده از مشاوران متخصص، ایجاد نشریههای شغلی در بازار کار و ایجاد یک محیط جدید و انگیزشی برای تعامل بیشتر کارجو و کارفرما از جمله مهمترین اهداف برپایی این نمایشگاه است.
نظر شما