۶۰ دانش‌آموز فنوج از فضای آموزشی استاندارد بهره‌مند شدند

زاهدان- ایرنا- سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: ۶۰ دانش‌آموز روستای ولی آباد فنوج امروز/سه شنبه/ با افتتاح مدرسه سه کلاسه خیری از فضای آموزشی استاندارد بهره‌مند شدند.

رضا سرحدی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مدرسه در زمینی به مساحت هزار مترمربع  و با اعتبار ۲۲۰ میلیون تومان با مشارکت خیران نیک‌اندیش ساخته و تحویل آموزش و پرورش شد.

وی ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد از فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان در چند سال اخیر به همت خیران ساخته شده است که این امر منجر به جذب بیش از ۱۶ هزار بازمانده از تحصیل شد.
سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان با اشاره به رویکرد مشارکت خیران مدرسه ساز و این نهاد برای ساخت مدارس افزود: هر خیری که برای ساخت مدرسه قدم بر دارد سازمان نوسازی و تجهیز مدارس با وی مشارکت می‌کند.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان با توجه به نرخ بالای موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان با وجود همه اقدامات مطلوب انجام گرفته در مدرسه سازی به پنج هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.
سرحدی نیا بیان کرد: از مجموع ۱۸ هزار و ۹۵۴ کلاس درس در سیستان و بلوچستان، ۱۰ هزار و ۵۲۸ کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است.
به گزارش ایرنا، ۷۴۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ در افزون بر ۶ هزار مدرسه سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha