۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۸:۳۵
کد خبرنگار: 1426
کد خبر: 83499009
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

زائران از حمل دارو بدون نسخه پزشک به عراق خودداری کنند

ایلام - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: زائران از حمل داروهای اضافه و بدون نسخه پزشک به خصوص داروهای کدئین‌دار در ایام اربعین به کشور عراق خودداری کنند.

دکتر محمد کریمیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: زائران داروهای مصرفی خود را برای مدت محدود اقامت در کشور عراق و با نسخه پزشک به همراه داشته باشند.

وی افزود: حمل دارو، ملزومات و تجهیزات پزشکی ممنوع است و در صورت کشف، زائران دچار مشکل می‌کند.

دکتر کریمیان تاکید کرد: زائران از همراه داشتن داروهای مخدر حاوی کدئین، ترامادول، متادون، بوپرونورفین و تنتور اپیوم  خودداری کنند زیرا حمل این‌گونه داروها در کشور عراق جرم بوده و مجازات آن طبق قانون عراق زندان است.

وی با بیان اینکه امسال به واسطه حذف روادید در ایام اربعین جمعیت بیشتری از مرز مهران تردد می‌کنند، افزود: اگرچه تمام شهرستان‌های استان درگیر خدمات‌رسانی به زائران هستند اما بار اصلی بر روی دوش شهرستان مهران است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تقویت حوزه بهداشت و درمان مهران ضروری است و پیش از فرارسیدن اربعین و تردد زائران، باید تمامی نواقص و چالش‌ها در حوزه بهداشت و درمان رفع شوند تا در ارائه خدمات به زائران مشکلی وجود نداشته باشد.

به گزارش ایرنا، خروجی مرزی مهران در جنوب باختری و فاصله ۹۶ کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی آمد و شد گردشگران مذهبی کشورهای عراق و ایران است.

در شرایط معمول روزانه ۶ هزار زائر ایرانی و عراقی از این گذرگاه مرزی سفر می‌کنند.

امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان‌های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم‌ترین عوامل استقبال و انتخاب مهران به عنوان گذرگاه زائران عتبات عالیات عراق و ایران است.

هر سال در ایام اربعین حسینی نزدیک به سه میلیون نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین‌المللی مهران راهی عراق می‌شوند که امسال پیش‌بینی می‌شود این تعداد به بیش از چهار میلیون نفر افزایش یابد.

۷۱۸۰/۶۰۳۲

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha