۱۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۸
کد خبر: 83501149
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گالری‌گردی در هوای پائیز

۱۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۸
کد خبر: 83501149
گالری‌گردی در هوای پائیز

تهران-ایرنا- گالری‌گردی در پایان نخستین هفته پاییز بستری‌ست برای مواجهه مخاطبان با آثار هنرهای تجسمی.

درحالیکه هفته اول پائیز به روزهای پایانی خود می رسد، گالری‌ها و نمایشگاه‌های عکس، نقاشی، انواع تابلو، پوستر و... همچنان پر نشاط و سرزنده به مانند هفته های گذشته به استقبال مخاطبان و علاقه مندان بازدید از آثار تجسمی می روند تا آخر هفته خوب و پر نشاطی را برای همگان رقم زنده و ایامی خاطر انگیز و به یادماندنی را در اذهان رقم بزنند.

در این مجال کوتاه تلاش شده تا مخاطبان و علاقه مندان را با شماری از آنها که در این ایام برپا و پذیرای مردم هستند را معرفی نمائیم:

زن در دنیای معاصر در نگارخانه شمیس

نمایشگاه انفرادی نقاشی و چیدمان فتانه محمدی با عنوان "زن در دنیای معاصر" جمعه ۱۲ مهر در نگارخانه شمیس افتتاح می شود و تا پنجشنبه ۱۸ مهر ادامه دارد.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: «آثار پیش رو، محصول کنکاش‌هایی نقاشانه در فضایی آبستره، بر روی مفهوم زن و زنانگی است. این فرایند، بعدتر، با بهره‌گیری از عناصری همچون آینه، شیشه و چیزهایی دیگر از این دست و با مطالعه بر روی آثار هنرمندان پاپ و مینیمال، فارغ از متریال‌های سنتی نقاشی در فضایی بازتر ادامه یافت.

در این فرایند تلاش کردم از ارجاعات مرسوم به جنسیت فاصله بگیرم. از این رو، شیشه و آینه را به‌مثابه‌ی متریال‌هایی دارای خاصیت ارجاع ضمنی به کار گرفتم. برای من، زن و آینه دارای شباهتی معنایی بودند.

سعی من بر آن بود که پیچیدگی اعمال زنان را، که ناشی از تفکرات ساده و درعین‌حال پیچیده‌ی آنان است، در بازی‌های رنگی و انعکاسیِ فرم‌های ساده‌، در دو فضای باز و بسته، نمایش دهم.»

نگارخانه شمیس در تهران، فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان دانیالی، شماره ۸ واقع شده است.

 نقاشی‌خط‌ در گالری آتبین

نقاشی‌خط‌های امید خاکباز با عنوان "دور گردون" عصر جمعه ۱۲ مهر در گالری آتبین به نمایش در خواهد آمد و تا ۲۳ مهر ادامه خواهد داشت.

در این نمایشگاه ۱۳ اثر از هنرمندانی با چند تکنیک متفاوت ارائه می‌شود که قالب آنها در فرم دایره و حرکت اسپیرالی، برگرفته از هندسه موجود در هنرهای سنتی و کلاسیک ایرانی به ویژه معماری است.

به گفته هنرمند، عنوان نمایشگاه با الهام از یک بیت غزل حافظ انتخاب شده تا اهمیت فرم دایره در هستی‌شناسی انسان ایرانی و بخصوص در عرصه‌های مختلف فلسفه، هنر و ادبیات یادآوری شود.

گالری آتبین در تهران، خیابان ولی‌عصر، قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲ واقع شده و ساعت بازدید از نمایشگاه همه روزه ۱۶ تا ۲۱ است.

در امتداد شاعران گالری هما

نمایشگاه انفرادی نقاشی های مسعود اصلانی جمعه ۱۲ مهر در گالری هما افتتاح می شود و تا ۲۳ مهر ادامه دارد

این نمایشگاه در تهران، خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک برگزار می شود.

چاپ دستی در گالری آرتیبیشن

نمایشگاه آثار چاپ دستی عصر جمعه ۱۲ مهر در گالری آرتیبیشن افتتاح می شود و تا ۲۱ مهرماه ادامه دارد.

این مجموعه از آثار چاپ دستی به همت هنرمندانی چون فریا آریا نژاد، باران احمدی، مسعود جزنی، ساوالان جماعتی، مهرداد ختایی، مهیا رجبی، الهام رادفر، شهریار زارع، شیوا سرلک، شادی سعیدی، همایون سلیمی، پیام مفیدی، بهزاد شیشه گران، کیوان عسگری، نازیلا مقدم، حسام فطرتی، کوشا موسوی، آنالی وکیلی، حمیدرضا قیاسی، مهدیه عزیزی راد و پروین هانی طلایی و همچنین آثاری از هنرمندان مطرحی چون جعفر روح‌بخش، پروانه اعتمادی، ناصر اویسی، حسین زنده رودی و محسن وزیری مقدم گشایش خواهد یافت.

نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۸ شب و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری آرتیبیشن واقع در خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، نرسیده به همت، گل نبی(غرب)، میدان احمدی‌روشن(کتابی)، خیابان ساسانی‌پور، خیابان قندی(دریا)، پلاک ۶ برگزار می شود.

برکه در نگارخانه آفرینش نقش

نمایشگاه گروهی "برکه" در نگارخانه آفرینش نقش نگارخانه آفرینش نقش فرهنگسرای اشراق میزبان نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی برکه می‌شود.

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی با عنوان برکه پنجشنبه ۱۱ مهر ماه در نگارخانه آفرینش نقش فرهنگسرای اشراق افتتاح می‌شود و تا دوشنبه ۱۶ مهر ماه ادامه دارد.

در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه آمده است: هر کجا که تمدنی شکل گیرد فرهنگی فرهیخته از دلش متولد می‌شود و هر فرهنگ، آرمان، ارزش و نمادهای به خصوص خود را پرورش می‌دهد.

نماد آب انبار که در جنوب کشور به برکه معروف است از مهد کهن تمدنی در جنوب استان فارس می‌روید که نمادی از بهره‌گیری بشر از طبیعت است تا به تشنه لبی مردمانش پاسخ دهد.

مردمان این دیار برای مهار آب‌های باران، سیلاب‌ها و جلوگیری از هدر رفت آب باران و برای تامین یک ساله آب آشامیدنی خود به ساخت آب انبار یا برکه می‌پرداختند.

در این نمایشگاه با نمایش آثاری از آرش ممتاز، حمیدرضا دلبخش، محمدرضا رحیمی در قالب عکس، نقاشی و ویدئو آرت روبرو هستیم.

فرهنگسرای اشراق در فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره قرار دارد.

نقاشی‌خط در گالری تللر

نمایشگاه انفرادی قدرت ناصر جمعه ۱۲ مهر در گالری شلمان افتتاح شد و تا چهارشنبه ۱۷ مهر ادامه خواهد داشت.

این نمایشگاه واقع در میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷ است.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: «گزیده‌ حاضر، شاملِ گزاردن سُهش‌های من است؛ در برابر زیبایی‌های ترانه، آهنگ، جواهرسازی، کاشیکاری، رامش سماء، خوشنویسی و بسیاری از هنرهای دیگر...

 هر اثر از این گزیده، نگارینه ای است، از آمیزه سُهش‌هایم در سنجش با دو یا چند رشته، از هنر و زیبایی‌های نهفته در آن‌ها. به‌عنوان نمونه، یک کاشی‌کاری زیبا، گزیده‌ای ترانه و سنگ‌هایی تراش‌خورده، برای آفرینش یک اثر، عواملی تأثیرگذار بوده‌اند و یا در اثری دیگر، احساساتم نسبت به رامش سماء و موسیقی بوده که انگیزه پیدایش اثری گشته است. احساسات در آثار من، به‌صورت واژگان و با خطوط رنگی، بر روی بوم نمود می‌یابند.»

تناد در گالری ویستا

نمایشگاه گروهی نقاشی با گردآوری بهنام کامرانی جمعه ۱۲ مهر در گالری ویستا افتتاح شد و تا سه شنبه ۲۳ مهر ادامه خواهد داشت.

این نمایشگاه واقع در خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ است.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: «پیکره ی انسان همواره موضوع مهمی برای هنرمندان بوده است . ظرفیت های بیانی پیکره بی شمار است و با افزوده شدن رویکرد های انتقادی و تازه ی هنر ، تن به مثابه ی مقّری برای نشان دادن اتفاقات و وضعیت ها در آمده است . نمایشگاه حاضر شامل آثار هنرمندان نو ظهور و کمتر دیده شده ی نقاشی امروز ایران است ، که به واسطه ی جنبه های پیکره ای و واقع گرا اشتراک می یابند . آنها بازنمای "تناد" ( از یکدیگر رمیدن ، پراکنده شدن ) هستند ،که موقعیتی فردی ، اجتماعی و روانکاوانه است .این وضعیت،پیچیدگی های زندگی امروز را به اشکال مختلف انعکاس می دهد.»

جزیره سرگردانی در گالری آ

 نمایشگاه نقاشی مجید فعال با عنوان "جزیره سرگردانی" در سالن ۱ و نمایشگاه آثار آرزو شیروانی با نام "زیره" در سالن ۲ گالری آ؛ ۵ تا ۱۵ مهرماه به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خیابان عضدی(آبان جنوبی)، کوچه اردشیر ارشد، شماره ۷ برقرار است.

شریعتی، پوشه دوم در گالری آریا

 نمایشگاه گروهی "شریعتی، پوشه دوم" با گردآوری رامیار منوچهرزاده ۵ تا ۲۶ مهر در گالری آریا به آدرس خیابان ولیعصر ، بالاتر از سه راه دکتر بهشتی، کوی زرین، پلاک ۱۰ برقرار است.

حسی از یک فضا در گالری اُ

 نمایشگاه نقاشی بهرو باقری با نام "حسی از یک فضا" ۵ تا ۱۶ مهر در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه اول برپاست.

مریخ روی دریاچه در گالری اتاق برق

 نمایشگاه آثار کیارش علیمی با نام "مریخ روی دریاچه" ۵ تا ۱۵ مهر در اتاق برق به نشانی خیابان فلسطین شمالی، روبه روی دانشگاه هنر و معماری، انتهای کوچه قلم‌چی برگزار می‌شود.

گستره‌ی کلاغ در گالری افرند

 نمایشگاه آثار رفیعه هزاره با عنوان "گستره‌ی کلاغ" ۵ تا ۱۹ مهرماه در گالری افرند واقع در بزرگراه جلال آل احمد، خیابان جهان‌آرا، خیابان ۱۹ام (جلال حسینی)، بعد از تقاطع اشک‌شهر، پلاک ۴۸ میزبان هنردوستان است.

حجم در گالری الهه

 نمایشگاه آثار حجم الهه کشاورز ۵ تا ۱۵ مهر در گالری الهه برپا است. این گالری در خیابان آفریقا، انتهای خیابان گلفام، سمت راست، بن بست امینی، پلاک ۳ قرار دارد.

استمرار نور در گالری ایوان

 نمایشگاه نقاشی ویدا جیلانچی با نام "استمرار نور" ۵ تا ۱۵ مهر در گالری ایوان برپاست. این گالری در الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ قرار دارد.          

دور سیب خط بکش یا بی‌سایه‌گی در گالری وی

نمایشگاه گروهی "دور سیب خط بکش یا بی‌سایه‌گی" ۵ تا ۲۶ مهر در گالری وی به نشانی خیابان فلسطین، رو به‌روی دانشکده هنر و معماری، بن بست قلم‌چی دایر است.

چالش عناصر در پروژه‌های آران

 نمایشگاه آثار فاطمه بهمن سیاهمرد با عنوان "چالش عناصر" ۵ تا ۲۹ مهر در گالری پروژه‌های آران برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک ۵، ورودی حیاط مراجعه کنند.

وداع در گالری دنا

 نمایشگاه عکس ساسان مویدی با نام "وداع" ۵ تا ۱۵ مهر در گالری دنا برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهار راه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک ۴، طبقه ۲ مراجعه کنند.

شریعتی؛ پوشه دوم در گالری دیلمان

 نمایشگاه گروهی "شریعتی؛ پوشه دوم" ۵ تا ۲۶ مهرماه در گالری دیلمان به نشانی شریعتی، بالاتر از ظفر، خیابان پورمشکانی (کودکان غزه)، شماره ٥٠ میزبان علاقمندان است.

کرم خراط در گالری راه ابریشم

 نمایشگاه عکس "کرم خراط" با آثاری از پرگل عینالو و بابک کاظمی ۵ تا ۳۰ مهرماه در گالری راه ابریشم به نشانی بلوار کشاورز، بین وصال شیرازی و قدس، ساختمان تکنو آجر، پلاک ۲۱۰ برپاست.

کادانس در گالری ژاله

 نمایشگاه گروهی نقاشی "کادانس" با گردآوری امیررضا سماواتی ۵ تا ۱۲ مهر در گالری ژاله برگزار می‌‎شود. این گالری به نشانی ایرانشهر، کوچه نوشهر، پلاک ۳ قرار دارد.

باد صبا در گالری سیحون

 نمایشگاه نقاشی علی قهرمانی با نام "باد صبا" ۵ تا ۱۷ مهر در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، خیابان چهارم، پلاک ۱ برگزار می‌شود.

نمایشگاه گروهی نقاشی در گالری شروه

 نمایشگاه گروهی نقاشی به مناسبت گرامیداشت یاد عربعلی شروه ۵ تا ۱۷ مهر در گالری شروه به نشانی میدان فاطمی، میدان گل‌ها، خیابان کاج جنوبی، کوچه سوم، پلاک ۱۲، طبقه دوم برگزار می‌شود.

ویو ابدی در گالری شمیده

نمایشگاه عکس فرزانه فاضلی با نام "ویو ابدی" ۵ تا ۱۵ مهر در گالری شمیده واقع در میرداماد، میدان مادر، خیابان شهید سنجابی(بهروز سابق)، بن بست یکم، پلاک۸، طبقه اول، واحد۱۲ برپاست.

رویای آهنی در گالری شیرین

 نمایشگاه مجسمه مجید حسنی با نام "رویای آهنی" و نمایشگاه نقاشی نازنین افشار با نام "گمگشته در گذار" ۵ تا ۱۷ مهر در گالری شیرین برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه ۱۳ شماره ۵ مراجعه کنند.

در هر نگاه در گالری صا

 نمایشگاه گروهی "در هر نگاه..." ۵ تا ۱۴ مهر در گالری صا به نشانی پاسداران، بوستان هشتم، پلاک ۱۳۴، طبقه همکف برپاست.

عکس در گالری محسن

 نمایشگاه عکس‌های ستاره سنجری و علیرضا فانی ۵ تا ۱۷ مهر در گالری محسن برپا می‌شود. گالری محسن در خیابان ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک ۴۲ قرار دارد.

نقاشی در گالری مستقل

 نمایشگاه نقاشی سمیرا زینتی ۵ تا ۱۵ مهر در گالری مستقل تهران به نشانی چهارراه ولیعصر، ضلع شرقی پارک دانشجو (تئاترشهر)، خیابان رازی، پلاک ۵۰ برگزار می‌شود.

نقاشی در گالری هور

 نمایشگاه نقاشی مهدی حسینی ۵ تا ۲۲ مهر در گالری هور برگزار می‌شود. این گالری در خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ قرار دارد.

چیرگی در گالری والی

 نمایشگاه نقاشی و مجسمه "چیرگی" با آثاری از سعیده حاتمی ۵ تا ۱۶ مهر در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ برگزار می‌شود.

نگاهی از بیرون در گالری آب انبار

 نمایشگاه عکس ژوبین میراسکندری با نام "نگاهی از بیرون" تا ۳۰ مهر در گالری آب انبار برپاست. این گالری به نشانی میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بعد از تقاطع سمیه، خیابان بور بور، خیابان خاقانی، بن بست روشن منش، پلاک ۲ قرار دارد.

نقاشی در گالری اثر

 نمایشگاه نقاشی ایمان افسریان تا ۲۶ مهر در گالری اثر واقع در خیابان ایرانشهر، کوی برفروشان، شماره ۱۶، روبروی خانه هنرمندان برپاست.

نماز در گالری اعتماد

 نمایشگاه نقاشی امیرحسن اخوان با نام "نماز" در گالری اعتماد ۱ برپاست. همچنین نمایشگاه عکس کیمیا رهگذار با نام "نگاتیو" در گالری اعتماد۲ تا ۱۶ مهر برپاست. این گالری در میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی پلاک ۲۵ قرار دارد.

اتاق علیرضا در گالری این جا

 نمایشگاه آثار طراحی علیرضا اسپهبد با نام "اتاق علیرضا" تا ۱۲ مهر در گالری این جا به نشانی خیابان نوفل لوشاتو، کوچه پدرام، شماره ۴، طبقه همکف برپاست.

هفتمین جشنواره هنر در گالری باروک

 هفتمین جشنواره هنر برای صلح تا ۱۲ مهر در گالری باروک به نشانی خیابان شریعتی، پایین تر از پل رومی، پلاک ۱۷۲۶، دیهیم سنتر برگزار میشود.

سوسو در گالری دستان+۲

 نمایشگاه آثار ایزابل کورنارو  با نام "سوسو" تا ۱۲ مهر در گالری دستان+۲ برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، شماره۸ طبقه ۲ مراجعه کنند.

زندگی در گالری فرمانفرما

 نمایشگاه نقاشی جواد علیمحمدی اردکانی با نام "زندگی" و نمایشگاه نقاشی مریم آقایی با نام "سازگاری" تا ۱۲ مهر در گالری فرمانفرما به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۲ برپاست.

صلح را باید از کودکی آموخت در گالری لاله

 نمایشگاه بین المللی تصویرسازی "صلح را باید از کودکی آموخت" تا ۱۶ مهر در نگارخانه لاله برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha