نماینده کره شمالی در سازمان ملل: چشم انداز مذاکرات با آمریکا مثبت است

تهران- ایرنا- نماینده کره شمالی در سازمان ملل امروز(شنبه) گفت، ‌ چشم انداز ازسرگیری مذاکرات خلع سلاح هسته ای بین آمریکا و کره شمالی مثبت است.

"کیم سونگ"‌ در حاشیه نشست جهانی صلح برای کره در دانشگاه کلمبیا به خبرگزاری یونهاپ گفت، چشم انداز تلاش های جاری برای برگزاری نشست کاری بین واشنگتن و پیونگ یانگ مثبت و به عبارتی، زمان آن مناسب است.
کیم از اظهارنظر درباره نشست بعدی "کیم جونگ اون" و "دونالد ترامپ"، سران کره شمالی و آمریکا خودداری کرد و گفت، این مقوله ای است که او نمی تواند درباره آن صحبتی کند.

کیم هفته گذشته در سخنرانی خود در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت، ‌ زمان آن رسیده است که واشنگتن، طرح‌ مورد نظرش برای مذاکره را ارائه کند.

او در این سخنرانی گفت، ‌ پس از گذشت بیش از یکسال، روابط کره شمالی و آمریکا پیشرفت کمی داشته و وضعیت شبه جزیره کره از حالت تنش‌ های فزاینده خارج نشده است. تبدیل شدن مذاکرات بین دو کشور به پنجره فرصت و یا تشدید بحران، به آمریکا بستگی دارد.

ترامپ و کیم برای اولین بار سال گذشته در سنگاپور دیدار کردند و نشست بعدی این دو در فوریه امسال در هانوی ویتنام به شکست و توقف مذاکرات نمایندگان آمریکا و کره شمالی منتهی شد.

ترامپ و کیم در ژوئن امسال در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره دیدار و با ازسرگیری مذاکرات دو کشور موافقت کردند.

مذاکرات نمایندگان هسته ای دو کشور که از فوریه امسال متوقف شد،   قرار است امروز(شنبه) در استکهلم سوئد ازسرگرفته شود.

مذاکره کنندگان ارشد هسته ای آمریکا و کره شمالی جمعه در سوئد دیدار و درباره محل و دستور کار مذاکرات گفت وگو کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha