یکی از شاخص‌های اصلی مدیریتی بیمه، ارزان سازی خدمات است

تهران- ایرنا- مشاور عالی وزیر بهداشت گفت: یکی از شاخص‌های اصلی مدیریتی در حوزه بیمه، ارزان سازی خدمات است. ساختار بیمه هرگز نباید تسلیم تورم و فشارهای هدفمند شود و می‌توان به اهداف مرحله به مرحله با مدیریت منطقی منابع دست یافت.

به گزارش سازمان بیمه سلامت،  محمد اسماعیل اکبری روز چهارشنبه درباره مدیریت علمی بیمه‌های درمانی افزود: لازم است کمیته علمی و پیشرفته‌ای در بیمه شکل گیرد تا پاسخگوی ساختارهای علمی باشد به نحوی که تمام بیمه‌ها بر اساس آن شاخص‌ها و قانون‌ها عمل کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: بیمه وکیل مالی مردم در تامین سلامت آنها است و باید بابت ریال به ریال هزینه‌ ای که در این بخش می‌شود، پاسخگو باشد.

وی بیان کرد: ساختار سازمان الکترونیک در نظام بیمه در حال شکل گیری است و مشکلات این بخش تا حدود زیادی برطرف شده،  ولی آن چیزی که بیش از هر مساله ای باید مورد توجه قرار گیرد، توجه به محتوا و ساختار بیمه است تا برای بیمار بیشترین بهره را داشته باشد.

مشاور عالی وزیر بهداشت افزود: یکی از اصول دانش گرایی این است که در کارمان موثر باشیم و در این راستا سازمان بیمه سلامت باید به نحوی توانمند شود که حتی بتواند نظام سلامت را اداره کند. بیمه باید تمام جوانب را بررسی کند که آیا اقدامی که انجام می‌دهد از هزینه اثربخشی کافی برخوردار است یا خیر. باید منابع مالی بیمه به درستی هزینه شود و طول عمر و کیفیت زندگی بیمار هر دو به یک اندازه مورد توجه قرار گیرد.

اکبری اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت اقدامات خوبی در جهت رفع همپوشانی انجام داده،  ولی آن چیزی که باید بیش از هر مساله ای مورد توجه قرار گیرد، توجه به کیفیت اقدامات در کنار اثربخشی است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اهمیت اقدامات پیشگیرانه از سوی بیمه سلامت گفت: حدود ۸۰ درصد مردم در کشور کمبود ویتامین D دارند که با هزینه بسیار کمتری نسبت به درمان‌های پیشرفته می‌توان این مشکلات را که اثربخشی بیشتری نسبت به درمان دارند، برطرف کرد.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha