۱۷ مهر ۱۳۹۸، ۲۰:۵۵
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 83510970
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حزب مصری: حامی تروریست نمی تواند با آن مبارزه کند

تهران – ایرنا – حزب «مصری های آزاده» اعلام کرد که ترکیه حامی اصلی تروریست است و نمی تواند ادعای مبارزه با آن را داشته باشد.

 به گزارش چهارشنبه شب رسانه های مصری، حزب مصری های آزاده به ریاست «عصام خلیل» هجوم ترکیه به شمال و شمال شرق سوریه را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که قلدری و شیوه خونین «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه و دخالت در امور داخلی دیگر کشورهای مستقل و عبور از روی اجساد بیگناهان برای دستیابی به اهداف پست و بی ارزش محکوم است.

بهانه های پوچ برای دخالت ترکیه در خاک سوریه و ادعای مقابله با گروه های تروریستی این سوال را مطرح می کند که چگونه می خواهی با تروریست مقابله کنی درحالی تو حامی و پشتیبان تروریست ها هستی.

این حزب مصری اعلام کرد که نهادهای بین المللی و حقوق بشری با سکوت خود، مسئول تجاوز ترکیه به خاک سوریه هستند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه از آغاز عملیات نظامی در شمال شرق سوریه خبر داد.

رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که عملیات ارتش این کشور در حمله جدید علیه کردهای حزب کارگران کرد ترکیه (پ. ک. ک) و یگان‌های مدافع خلق (ی.  پ.  گ)، «چشمه صلح» نام دارد.

اقدام ترکیه برای حمله به شمال سوریه برخلاف مخالفت های گسترده منطقه ای و جهانی صورت گرفت.

کارشناسان سیاسی و شخصیت های مختلف در کشورهای جهان این اقدام ترکیه را ورود به باتلاق سوریه خوانده اند.

برخی کارشناسان سیاسی سوریه معتقدند که ترکیه پیشتر با حمایت از تروریست ها در سوریه نتوانسته بود به اهداف خود برسد و اکنون با توجه به شکست تروریست ها و مشکلاتی که آنان برای آنکارا ایجاد کرده اند، خود وارد میدان سوریه شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha