۱۸ مهر ۱۳۹۸، ۲:۰۴
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 83511077
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حماس: جهان با هتک حرمت مقدسات اسلامی و مسیحی در فلسطین مقابله کند

تهران – ایرنا – جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس»، چهارشنبه شب در بیانیه ای خواستار دخالت جامعه جهانی برای مقابله با هتک حرمت مقدسات اسلامی و مسیحی از سوی رژیم صهیونیستی در فلسطین شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، «ماهر عبید» عضو دفتر سیاسی حماس طی بیانیه ای اعلام کرد: حماس یورش صهیونیست ها با بهانه اعیاد یهودی به مسجدالاقصی را محکوم می کند.

این بیانیه می افزاید: یورش به مسجدالاقصی در چارچوب طرح برنامه ریزی شده صهیونیست ها برای یهودی سازی مسجدالاقصی و اعمال تقسیم زمانی و مکانی این مکان مقدس صورت می گیرد و مغایر با خواست مردم فلسطین وملت های عربی و اسلامی است.

عبید همچنین از ملت های عربی و اسلامی خواست تا حمله صهیونیست ها به مسجدالاقصی را محکوم و با آن مخالفت کنند.

روز چهارشنبه دهها شهرک نشین برای دومین روز پیاپی با حمایت پلیس صهیونیستی به بهانه اعیاد یهودی به مسجد الاقصی یورش بردند.

در همین رابطه وزارت خارجه اردن نیز با صدور بیانیه ای به شدت یورش صهیونیست ها به مسجد الاقصی را محکوم و خواستار توقف این اقدامات تحریک آمیز شد.

مسجد الاقصی از سال ۲۰۰۳ شاهد تعرض و تجاوزهای مستمر از سوی صهیونیست های تندرو است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از زمان ورود به کاخ سفید از طرح های رژیم صهیونیستی از جمله شهرک سازی های در کرانه باختری حمایت کرده و در سال ۲۰۱۸ قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و سفارت این کشور را از تل آویو به قدس منتقل کرد که در یک سال گذشته دور جدیدی از تنش ها و چالش ها را در نوار غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی به همراه داشته و تاکنون صدها نفر از فلسطینیان شهید و و زخمی و بازداشت شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha