۱۹ مهر ۱۳۹۸، ۴:۲۶
کد خبرنگار: 1195
کد خبر: 83512263
T T
۶ نفر
تایید ترک‌خوردگی در بدنه 38 فروند هواپیمای بوئینگ  "737 ان جی"

تهران- ایرنا- بوئینگ که با بحران جدیدی در هواپیماهای 737 خود مواجه شده، اعلام کرد شرکت‌های هواپیمایی مختلف در 38 فروند از هواپیماهای "737 ان‌جی" ترک‌خوردگی در بدنه پیدا کرده‌اند که باید تعمیر شود.

به گزارش بامداد جمعه خبرگزاری رویترز، بوئینگ و مسوولان شرکت‌های هواپیمایی گفتند این هواپیماها که ترک‌خوردگی در بخشی از آن‌ها که بدنه را به ساختار بال‌ها متصل کرده و نیروها را کنترل می‌کند، پیدا شده است و باید تا زمان تکمیل تعمیراتشان زمین‌گیر شوند.

هواپیمای مدل 737 ان‌جی سومین نسل از هواپیماهای 737 است و پیش از نسخه 737مکس قرار دارد که در سال گذشته با مشکلات جدی مواجه بوده است.

دو شرکت هوایپمایی در آمریکا و برزیل در روز چهارشنبه دست‌کم 13 فروند بوئینگ 737 ان‌جی را به دلیل دستور سازمان مقررات هوایی ایالات متحده زمین‌گیر کردند.

اداره هواپیمایی فدرال ایالات متحده هفته گذشته به شرکت‌های هواپیمایی دستور داد که 165 مدل قدیمی 737 ان‌جی را بررسی کنند، اما شواهد حاکی است که شمار واقعی هواپیمایی نیازمند بررسی بیش از 200 فروند است.

شرکت هواپیمایی بوئینگ آمریکا که حدود ۷ ماه پیش بعد از سقوط دو فروند ۷۳۷ مکس و کشته شدن ۳۴۶ تن با لغو همه سفارش‌های خرید این مدل مواجه شد، اکنون با این بحران جدید مواجه شده است.

مقام‌های این اداره گفته‌اند که شرکت بوئینگ این ترک‌ها را هنگامی که در حال ایجاد تغییراتی در این هواپیمای سنگین بوده، پیدا کرده است. به گفته این سازمان، ترک‌های مشابهی نیز در تعداد اندکی از هواپیماهای دیگر این شرکت دیده شده است.
طبق گزارش منتشر شده در تارنمای شرکت بوئینگ، مدل ۷۳۷ ان‌جی اکنون توسط شرکت‌های هوایی همچون امریکن ایرلاین،‌ رایان‌ایر و یونایتدایرلاین استفاده می‌شود.
اداره هوانوردی فدرال آمریکا از بوئینگ خواسته ضمن انجام بازرسی دقیق، تعمیرات لازم را نیز اعمال کرده و گزارش آن را به سرعت اعلام کند.

پیش از این نیز، مدل ۷۳۷ مکس بوئینگ از اسفندماه سال گذشته پس از وقوع دومین حادثه سقوط در نتیجه مشکل ایمنی، در سراسر جهان زمین‌گیر شد و همه خریداران صدها سفارش به ارزش میلیاردها دلار را لغو کردند.
سقوط دو پرواز، یکی مربوط به خطوط هوایی «لایون اندونزی» در مهرماه سال گذشته و دیگری مربوط به هواپیمایی اتیوپی، سبب شد تا شرکت‌های هواپیمایی جهان استفاده از این نوع از بوئینگ را متوقف کنند.

شرکت‌های خریدار این مدل هواپیما در کنار قربانیان خانواده جانباختگان از بوئینگ شکایت کرده و درخواست خسارت کرده‌اند.
شرکت بوئینگ در هفته‌های گذشته اعلام کرد از صندوق کمک مالی خود به خانواده‌های هر یک از قربانیان سقوط هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس حدود ۱۴۴ هزار و ۵۰۰ دلار غرامت پرداخت می‌کند.
بوئینگ وعده داده بود، ۱۰۰ میلیون دلار به خانواده قربانیان و مناطق صدمه دیده از سقوط این هواپیماها پرداخت می‌کند.
وکلای خانواده‌های قربانیان سقوط این دو پرواز بوئینگ که در دادگاه علیه بوئینگ شکایت کرده‌اند، این صندوق را به عنوان اقدامی نمایشی فاقد اعتبار می‌دانستند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha