۲۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۷
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83513350
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خوشحالی مردم مهاباد از نخستین بارش پاییزی

۲۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۷
کد خبر: 83513350
خوشحالی مردم مهاباد از نخستین بارش پاییزی

مهاباد- ایرنا- بارش نخستین باران پاییزی موجب خوشحالی مردم و کشاورزان مهابادی شد و به هوای این شهرستان طراوت بخشید.

رییس اداره هواشناسی مهاباد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با ورود جریان‌های هوای سرد که از عرض‌های شمالی به این منطقه وارد شده، شرایط برای بارش باران مهیاست و این روند تا بعدازظهر فردا /یکشنبه/ ادامه خواهد داشت.

اردلان محمدپور اضافه کرد: این بارش‌‍‌ها به صورت رگباری و در بعضی مواقع همراه با وزش باد خواهد بود که با عبور آن شاهد کاهش سه درجه‌ای دما در منطقه خواهیم بود.

وی میزان بارش تا فردا را بین ۲ تا سه میلی‌متر اعلام کرد و افزود: در شبانه‌روز گذشته دمای هوای مهاباد بین ۱۱ و ۲۸ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود؛ در همین مدت تکاب با حداقل دمای پنج درجه و بوکان با دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی بود.

سال آبی گذشته (۱۳۹۸- ۱۳۹۷) در مجموع ۶۶۵ میلی‌متر بارندگی در این شهرستان ثبت شد که این مقدار در مقایسه با ۵۰۷ میلی‌متر سال قبل ۲۴ درصد و در مقایسه با ۴۱۲ میلی‌متر میانگین بلندمدت ۵۹ درصد افزایش یافت.

بارش ملایم باران از صبح امروز /شنبه/ در سطح شهرستان مهاباد آغاز شد و تا یک ساعت ادامه داشت؛ این بارش موجی از خوشحالی را در میان شهروندان به وجود آورد و کشاورزان را به داشتن سالی پرمحصول امیدوار ساخت.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۳۰۷۲

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha