۲۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۷:۳۳
کد خبرنگار: 2051
کد خبر: 83513831
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترویج کتاب‌خوانی نقش مهمی در توسعه کشور دارد

۲۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۷:۳۳
کد خبر: 83513831
ترویج کتاب‌خوانی نقش مهمی در توسعه کشور دارد

اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: ترویچ کتابخوانی نقش پررنگی در توسعه علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور دارد و این هم باید مورد توجه دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، «بهروز اکرمی» روز شنبه در ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب استان مرکزی در اراک، افزود:  اهمیت دادن به کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه از مهمترین راه‌های توسعه فرهنگی است و بی‌دلیل نیست که یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه در جهان امروز، میزان سرانه مطالعه است.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه کتاب یک رویداد و حرکتی فرهنگی در جهت افزایش سطح مطالعه در بین اقشار جامعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است که تاثیر و اثر بخشی خاصی در فضای عمومی استان و حتی در سطح ملی ایفا می کند.

وی بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان در برپایی هر چه باشکوهتر نمایشگاه کتاب استان مشارکت گشترده داشته باشند، اظهار داشت: شهرداری اراک با نصب بنر و پلاکارد، صداو سیمای استان با پخش تیزرهای تبلیغاتی وظیفه دارند نسبت به اطلاع‌رسانی نمایشگاه کتاب اقدام کنند.  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: بعد از بررسی ها و بازدیدهای انجام شده از محل های مورد نظر، بهترین مکان برای برگزاری نمایشگاه کتاب به لحاظ دسترسی آسان برای اقشار مختلف مردم، مصلی اراک است که این مهم به تصویب ستاد نیز رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: نمایشگاه کتاب این استان هشتم تا سیزدهم آبان ماه امسال در محل مصلی بیت‌المقدس اراک برپا می شود.

حجت الاسلام «عباس دانشی» افزود: بیش از ۱۲۰ غرفه در این نمایشگاه برنامه ریزی شده و تعدادی از غرفه‌ها نیز به صورت مشترک در اختیار ۲ تا سه ناشر قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: بن خرید کتاب با ۲۰ درصد تخفیف به صورت روزانه در نمایشگاه به فروش می رسد و ناشران نیز بین ۱۰ تا ۲۰ درصد تخفیف کتاب‌های خود را در اختیار علاقه مندان قرار می دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: پیگیری‌ها برای جذب همکاری صنایع در راستای ارائه تسهیلات هر چه بیشتر به علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب اراک همچنان ادامه دارد.

بیش از ۸۰ کتابخانه عمومی در نقاط مختلف شهری و روستایی استان مرکزی فعالیت می کنند.

۳۰۱۷/۶۰۱۲

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha