۲۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۱۴
کد خبرنگار: 1154
کد خبر: 83516983
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موکب‌های میبد ملزم به رعایت قانون شدند

۲۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۱۴
کد خبر: 83516983
موکب‌های میبد ملزم به رعایت قانون شدند

یزد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری میبد گفت: فعالیت موکب‌ها برای پذیرایی از مردم در شهرها و روستاهای شهرستان کاری ارزشمند است که باید مطابق قانون و با رعایت مسائل اخلاقی، بهداشتی و ...باشد.

علیرضا ابوالحسنی روز دوشنبه در شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان افزود: ساماندهی موکب‌های مردمی موضوع مهمی است و با توجه به الزام مسائل ترافیکی و لزوم رعایت مسائل بهداشتی این موارد باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد که شهرستان میبد همیشه در راه‌اندازی موکب‌ها با رعایت شرایط و چارچوب‌های قانونی در استان یزد پیشتاز باشد.

همچنین اداره تبلیغات اسلامی میبد اعلام کرد که همزمان با صدور مجوز برای برپایی موکب‌ها ، نامه‌هایی به مرکز بهداشت و منطقه انتطامی برای بررسی مکان و رعایت مسائل بهداشتی ارسال می‌شود و با توجه به نزدیکی اربعین این کار باید با هم اندیشی بیشتر در این مورد انجام شود.

همچنین شهردار میبد با اشاره به حضور سگ‌های بدون صاحب در شهر از آن به عنوان معضل بهداشتی یاد کرد و گفت: معمولا در برخی شهرها محل‌هایی برای زنده‌گیری و عقیم‌سازی این قببل حیوانات ایجاد می‌کنند که این کار هزینه‌های‌هنگفتی هم دارد.

علیرضا نقوی افزود: زنده‌گیری و یا کشتن سگ‌ با همکاری یک نفر از خدمات شهری و یک نفر از انجمنی که با مجوز استانداری یزد در این ارتباط فعالیت دارد،باید  انجام شود.

همچنین کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان میبد در ویدئو آموزشی توضیحاتی در مورد انواع بیماری‌ سگ‌  ارائه کرد.

حسن خواجویی با تاکید بر همکاری شهرهای مجاور برای مقابله با سگ‌های ولگرد به  قرنطینه  این حیوان ، زنده‌گیری و استفاده اقتصادی از آنها همراه با آموزش به عنوان سگ گله ، پرهیز از آسیب حیوان و ...مطالبی بیان کرد.

مرکز شهرستان ۱۰۴ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

۹۹۳۴ / ۲۰۴۷

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha