جمع و جور بنشینید؛ «رونالدو» سر سفره ۷۰۰ تایی‌ها

‌تهران- ایرنا- «کریستیانو رونالدو» با به ثمر رساندن یک گل در شکست ۲ بر یک تیم ملی پرتغال مقابل اوکراین در انتخابی یورو ۲۰۲۰، آمار گل‌های خود را در بازی‌های رسمی به عدد ۷۰۰ رساند تا در محفل ۶ نفره بزرگان فوتبال جا بگیرد.

سه‌شنبه شب و در دیدار تیم ملی پرتغال برابر اوکراین، برنده پنج‌بار توپ طلای جهان در دقیقه ۷۲ بازی و از روی نقطه پنالتی دروازه میزبان را باز کرد.

رونالدو پس از پایان بازی در این خصوص گفت: من دنبال رکوردها نمی‌روم بلکه این رکوردها هستند که مرا تعقیب می کنند.

وی ادامه داد: رکورد زدن دغدغه من نیست و آنها به طور خودکار به سمت من می‌آیند؛ لحظه زیبایی در دوران فوتبالی من است اما متاسفانه از آنجا که برنده نشدیم کمی تلخ شد؛ اما به اعتقاد من باید به خودمان افتخار کنیم زیرا بازی فوق‌العاده‌ای به نمایش گذاشتیم؛ چرا بعد از گل به آسمان نگاه کردم؟ ساده است زیرا این عددی نیست که هر کسی قادر به رسیدن به آن باشد. از همه کسانی که به کریستیانو کمک کردند تا به بازیکنی که حالا می‌بینید تبدیل شود، تشکر می‌کنم.

رونالدو ششمین بازیکن تارخ فوتبال است که موفق می‌شود به این رکورد دست پیدا کند؛ پیش از او «گرد مولر» آلمانی، «فرانتس پوشکاش» مجارستانی، «پله» اسطوره برزیلی و «روماریو» هموطن وی و «جوزف بیکان» ستاره اسبق تیم ملی چک به این رکورد دست یافته بودند.

تنها بازیکنی که هنوز فوتبال را به طور حرفه‌ای پیگیری می‌کند و می‌تواند به رکورد ۷۰۰ گل زده برسد، «لیونل مسی» فوق ستاره آبی‌اناری‌ها است که هم‌اکنون ۶۷۲ گل به نام خود ثبت کرده است.

رونالدو ۳۴ ساله نخستین بازی رسمی ملی خود را در ۱۸ سالگی و در پیروزی یک بر صفر پرتغال مقابل قزاقستان در تاریخ ۲۰ آگوست ۲۰۰۳ انجام داد و نخستین گل خود را نیز در تاریخ ۱۲ ژوئن ۲۰۰۴ و دیدار افتتاحیه یورو مقابل یونان به ثمر رساند؛ دیداری که در نهایت با پیروزی ۲ بر یک قهرمان نهایی یعنی یونان به پایان رسید.

در سطح باشگاهی، رونالدو پنج گل برای اسپورتینگ، ۱۱۸ گل با پیراهن منچستریونایتد، ۴۵۰ گل در سانتایگو برنابئو و ۳۲ گل نیز برای باشگاه کنونی خود یعنی یوونتوس به ثمر رسانده است.

در سطح بین‌المللی، آمار گل‌های مرد پرتغالی ۹۵ است؛ عددی که وی را با اختلاف تنها ۱۴ گل بعد از آقای گل جهان یعنی «علی دایی» قرار داده است.

دایی: رونالدو رکوردم را بشکند ناراحت نمی‌شوم

برخی از رسانه‌ها بعد از پیروزی ۳ بر صفر پرتغال مقابل لوگزامبورگ مدعی شدند که رونالدو به رکورد ۷۰۰ گل رسیده است؛ اختلاف نظر بر سر گلی است که در سال ۲۰۱۱ مقابل رئال سوسیداد به ثمر رسید؛ گلی که «پپه» هم‌تیمی اسبق رونالدو در رئال مادرید مدعی شد که متعلق به هموطنش است تا بدین ترتیب رونالدو را در کنار مسی در کورس برترین گلزن فصل لالیگا در آن سال نگه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha