امیر عمیدی روزی چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نبود کنار گذر وکمربندی برای تردد خودروهای ترانزیتی و تانکرهای حامل مواد سوختی در سنندج باعث شده که این خوردوها از بلوار دکتر حسینی تردد کنند.
وی افزود: بلوار دکتر حسینی بلواری است با کارکرد شهری و عبور کامیونها و تانکرهای حامل مواد سوختی در این بلوار بسیار خطرناک بوده و بارها شاهد تصادفات ناگواری در این مسیر بوده ایم.
مدیر حقوقی و املاک شهرداری سنندج یادآور شد: ۲۰ تیر سال گذشته یک دستگاه تانکر حامل مواد سوختی با یک دستگاه اتوبوس مسافربری در این بلوار برخورد کرده وباعث آتش سوزی میشود و ۱۱ نفر از مسافران جان خود را از دست داده و هفت نفر مصدوم شدند.
وی افزود: در نظریه کارشناسی و کروکی اولیه شهرداری سنندج به دلیل عدم اصلاح هندسی معبر و شیب تند و غیراستاندارد بلوار دکتر حسینی ۲۵ درصد مقصر شناخته شده بود.
عمیدی اظهار داشت: پس از این حادثه و با اعلام نظریه کارشناسان شیب بلوار دکتر حسینی را کمتر از هشت درصد اعلام کردند و در این زمینه شهرداری استاندارد لازم در خصوص احداث بلوار دکتر حسینی را رعایت کرده بود.
وی اعلام کرد: در خصوص تعریض معبر هم بارها شهرداری با نیروی انتظامی در راستای تعریض معبر نامه نگاری کرده بود و هیچگونه قصوری متوجه شهرداری نبود.
مدیر حقوقی و املاک شهرداری سنندج افزود: با پیگیریهای مستمر اداره حقوقی این شهرداری و وکیل پرونده، قرار منع تعقیب و رفع قصور شهرداری در شعبه ۱۰۶ دادگاه جزایی بصورت قطعی صادر شد.
وی گفت: در این حادثه راننده تریلی بهعنوان مقصر این شناخته شد و پروانه فعالیت شرکت حمل و نقل بار به مدت یکسال، پروانه فعالیت شرکت حمل و نقل مسافری به مدت سه ماه لغو و مجوز فعالیت راننده اتوبوس نیز ۲ سال تعلیق شد.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره میشود.
نظر شما