۲۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۱۷
کد خبر: 83521433
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

عضویت دائم ایران در شورای حمل و نقل ریلی کشورهای حوزه مشترک المنافع CIS

مسکو - ایرنا - عضویت ناظر راه آهن ایران در هفتاد و یکمین نشست شورای حمل و نقل ریلی کشورهای همسود در شهر مینسک پایتخت بلاروس با نظر موافق تمام اعضا به دائم تبدیل شد.

در هفتاد و یکمین نشست شورای حمل و نقل ریلی کشورهای حوزه مشترک المنافع CIS  که از تاریخ ۲۳ لغایت ۲۴ مهرماه در شهر مینسک- بلاروس برگزار شد عضویت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اجماع تمام اعضاء پس ازچند سال از ناظر به دائم تبدیل شد.

در شورای حمل و نقل ریلی کشورهای همسود موضوعاتی از قبیل هماهنگی فعالیت‌های راه‌آهن کشورهای عضو، حمل‌ونقل بین‌المللی مسافر و کالا، استفاده مشترک از واگن‌های حمل‌بار و کانتینرها، توافقات متقابل خدمات حمل‌ونقل و توسعه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 هیات ایرانی در این اجلاس به سرپرستی سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران شرکت کرد.

شورای حمل و نقل ریلی کشورهای مشترک المنافع CIS در سال ۱۹۹۲ تشکیل شده و مقر آن در روسیه است. اعضای این شورا با تبدیل عضویت جمهوری اسلامی ایران از ناظر به دائم، به ۱۶ عضو رسیده شامل ایران، روسیه ، ازبکستان، اوکراین، فنلاند، جمهوری آذربایجان، لتونی، استونی، لیتوانی، ارمنستان، قزاقستان، بلاروس، ترکمنستان، تاجیکستان، گرجستان و اتحادیه شرکت‌های ریلی هستند.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۱۳ به عضویت ناظر این شورا در آمده‌بود.

در شورای حمل و نقل ریلی کشورهای حوزه CIS موضوعاتی از قبیل هماهنگی فعالیتهای راه آهن کشورهای عضو، حمل و نقل بین المللی مسافر و کالا ، استفاده مشترک از واگنهای حمل بار و کانتینرها، توافقات متقابل خدمات حمل و نقل و توسعه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha