۲۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۳۵
کد خبرنگار: 2089
کد خبر: 83522694
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جاماندگان اربعین در سمنان عزای حسینی برپا کردند

سمنان- ایرنا- مردم سمنان همزمان با اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) با حضور پرشور در برگزاری مراسم پیاده‌روی و عزاداری جاماندگان اربعین در استان به سوگ سیدالشهدا و یاران کربلا نشستند.

واقعه عاشورا در کربلا درسی عظیم و فاخر از خود برجا گذاشت که هرسال در مراسم چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) میلیون‌ها انسان رهسپار کربلا می‌شوند و بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

امسال بیش از ۲۸ هزار سمنانی برای زیارت سید الشهدا عازم کربلا شده‌اند و صدها نفر دیگر در ۳۲ موکب از این استان در مهران، نجف، کاظمین و کربلا به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.

نهضت قیام حسین(ع) در برابر ظلم آنچنان آتشی در دل‌ها برافروخته که نه فقط در کربلا، بلکه در استان سمنان نیز عاشقان و محبان خود را به پیاده‌روی اربعین، عزاداری و نوحه‌خوانی واداشته تا جایی که گویا تمام شهر به ردپای اربعین حسینی مزین شده است.

خیل عظیم جمعیت از زنان، مردان، جوانان، سالمندان و خردسالان با در دست داشتن بیرق سیاه لبیک یا حسین(ع) با سینه زنی و نوحه سرایی گام در مسیر عاشقی نهادند و با شور حسینی مسیرهای مختلفی را طی کرده تا خود را به جمع بزرگ دیگر سوگواران در مصلای شهر سمنان برسانند. 

عاشقان سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع)  امروز شنبه خود را با پای پیاده به مصلای سمنان، محل برگزاری مراسم سوگواری اربعین حسینی رساندند. راهپیمایی اربعینی افغان‌های ساکن مهمان شهر سمنان به سمت مصلای این شهر باشکوه خاصی جلوه‌نمایی می کرد.

تجمع بازماندگان فرصت بسیار مغتنمی برای کسانی است که دلشان با محبت اهل بیت(ع) گره خورده است، اما امسال توفیق سفر به کربلا را نداشتند، مردم سمنان با حضور با شکوه در راهپیمایی و تجمع جاماندگان از سفر اربعین حضوری پرشور داشتند.

در مسیر حرکت پیاده‌ روی جاماندگان‌نیز برنامه ‌های متعددی همچون زیارت‌ خوانی اربعین برگزار شد.

حضور جوانان مومن و متدین سمنانی در مسیرهای منتهی به مصلا به نیت پخش نذورات و پذیرایی از جاماندگان اربعین حسینی در مسیر پیاده‌روی پررنگ بود.

دوستداران خاندان عصمت و طهارت، جاماندگان مسیر دلدادگی اباعبدالله الحسین علیه السلام با چشمانی اشکبار و سینه زنی و سوگواری در رثای سید و سالار شهیدان کربلا در روز اربعین حسینی اشک ماتم ریختند و با سردادن نوحه های حسینی پایمردی و رشادت های حماسه سازان کربلا را ارج نهادند.

در آیین های سوگواری، سخنرانان با بیان روایاتی از قیام خونین عاشورا و اهداف نهضت امام حسین (ع)، عبرت های عاشورا را به مردم گوشزد کرده و مداحان نیز به مرثیه سرایی و نوحه خوانی پرداختند.

مردم مومن و خداجوی سمنان با در دست داشتن پارچه نوشته های "لبیک یا حسین" ، "حب الحسین یجمعنا " ،  "جامانده ام "، " هیهات من الذله "  ارادت و سرسپردگی خود را خاندان رسول الله به نمایش گذاشتند. 

همایش پیاده روی اربعین حسینی نیز در برخی شهرها و روستاهای استان سمنان نیز برگزار در حال برگزاریست. 

استان سمنان یکهزار و ۴۴۴ هیات مذهبی دارد که از این تعداد هفت هیات دانشجویی، ۱۲۰ هیات دانش آموزی و یکهزار و ۳۱۷ هیات مردمی با حضور یکهزار و ۹۱۴ مداح در ایام سال و به مناسبت های مختلف فعالیت می کنند. 

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری