۲۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۶:۲۴
کد خبر: 83524190
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید اتحادیه اروپا بر لزوم آتش‌بس در افغانستان

تهران - ایرنا - اتحادیه اروپا در پی تشدید خشونت‌ها در افغانستان به دنبال توقف مذاکره بین طالبان و دولت آمریکا، خواهان آتش بس در این کشور شد.

اتحادیه اروپا برقراری آتش بس در افغانستان را گام مهمی برای از سرگیری مذاکرات صلح با طالبان ارزیابی کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات اتحادیه اروپا امروز(یکشنبه) خواهان توقف خشونت هایی شدند که به دنبال توقف مذاکرات میان آمریکا و طالبان در افغانستان شدت گرفته است.
در همین رابطه «رولاند کوبیا» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان گفت: برقراری آتش‌بس نشانه حسن نیت و تضمینی برای عادی‌سازی روابط خواهد بود.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هشتم سپتامبر (هفدهم شهریور) در توئیتی اعلام کرد: دیدار مخفیانه با رهبران طالبان و محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در کمپ «دیوید» را لغو و گفت وگوهای صلح میان ایالات متحده و طالبان را متوقف کردم.
به نوشته ترامپ، وی قرار بود با برخی رهبران ارشد طالبان و رئیس جمهور افغانستان به صورت جداگانه در کمپ دیوید دیدار کند.
ترامپ اعلام کرد که این تصمیم را در پی حمله گروه طالبان در کابل که منجر به مرگ یک سرباز آمریکایی و ۱۱ نفر دیگر شده بود، گرفته است.
با این حال دوشنبه گذشته رونامه وال استریت ژورنال گزارش داد که در پی سفر اخیر «زلمی خلیل زاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان به پاکستان، وی در دیدار با هیات طالبان در مورد تبادل زندانیان، کاهش خشونت و از سرگیری مذاکرات صلح افغانستان به گفت وگو پرداخته است.

۱۰۷۱

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha