سپهرزاد: قطار دوومیدانی مدت‌هاست که از ریل خارج شده

تهران- ایرنا- مربی تیم ملی دو و میدانی با بیان اینکه قطار این رشته مدت‌هاست که از ریل خارج شده است تصریح کرد: گفت: «ایرج عرب» سرپرست جدید فدراسیون با دعوت از مربیان و کارشناسان دلسوز برای این رشته تصمیم‌گیری کند.

عرب مدیر عامل سابق باشگاه پرسپولیس پنجشنبه گذشته با حکم «مسعود سلطانی‌فر» سرپرست فدراسیون دو و میدانی شد و ۲  روز قبل نیز مراسم معارفه او در این فدراسیون برگزار شد.

ایرج عرب مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس


«هادی سپهرزاد» یکی از مربیان ماده‌های پرتابی تیم ملی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: معتقدم عرب پیش از هر اقدامی باید در این رشته دست به تحقیق زده و با  اهالی این ورزش آشنا شود، سپس با دعوت از مربیان و کارشناسان دلسوز این رشته المپیکی نسبت به تصمیم‌گیری اقدام کند.

وی افزود: به طور حتم  او در حال حاضر از اهالی دو و میدانی که من نیز جزیی از آن هستم، شناخت کافی ندارد و این امر طبیعی است پس مشاوران و کسانی  که در کنار او قرار می‌گیرند باید اطلاعات صحیح  را در اختیارش بگذارند تا بتواند چرخ این رشته را به درستی بچرخاند.

سپهرزاد درباره انتظارات اهالی این رشته به خصوص مربیان تیم ملی از سرپرست فدراسیون گفت:‌ قطار دو و میدانی مدت‌هاست که از ریل اصلی خود خارج شده و  کسی پی‌گیر وضعیت مربیان و ورزشکاران رها شده تیم ملی نیست و از آنان سراغی گرفته نمی‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین وضعیت تجهیزات دو و میدانی اسفبار و در بسیاری از ماده‌ها سخت‌افزار لازم برای تمرین نداریم. البته این مهم در استان‌ها فاجعه آمیزتر است. علاوه بر این در سال‌های گذشته مسئولان فدراسیون برای  جذب  بیشتر ورزشکار و توسعه این ورزش در سطح ملی اقدام قابل قبولی را نیز انجام نداده‌اند که مایه تاسف است.

بهنام شیری دارنده مدال نقره پرتاب دیسک قهرمانی آسیا دوحه قطر


مربی «بهنام شیری» که در مسابقه‌های قهرمانی سال 2019 آسیا در قطر  و در پرتاب دیسک مدال نقره گرفت، به پرداخت معوقه‌های پاداش قهرمانی مربیان و کادر فنی تیم‌های ملی اشاره کرد و افزود: سه هفته پیش برای پی‌گیری دریافت مطالبات پاداش مسابقات قهرمانی آسیا با «مجید کیهانی» رییس وقت دیدار کردم که گفت «پاداش‌ها را پرداخت می‌کنیم، اما الان پول نداریم». بعدها متوجه شدم تمامی بودجه فدراسیون را در بخش‌های دیگر هزینه کرده و به هر استان ۵۰ میلیون ریال پرداختی داشتند.

وی اضافه کرد: آیا به من و امثال من حق می‌دهید درباره آخرین پرداخت به استان‌ها پیش‌داوری کرده و آن را تبلیغاتی بخوانیم؟ اگر قرار بود در راستای حفظ شرایط موجود و توسعه این ورزش به استان‌ها بودجه‌ای داده شود، چرا هنگام رفتن، این منابع مالی به حساب استان‌ها  واریز شد؟

سپهرزاد ادامه داد: در کل ایران مربی ملی دو و میدانی به اندازه انگشتان 2 دست نداریم. از این رو انتظار داریم سرپرست فدارسیون دیون حقوق و پاداش کادر فنی و ورزشکاران ملی پوش را  پرداخت کند.

وی تاکید کرد: مربیان چشم امیدشان به پاداش و دستمزدهاست. شغلی به جز فعالیت در دو و میدانی نداریم، البته این مساله تنها به مربیان باز نمی‌گردد بلکه باشگاه استقلال تهران نیز که در فصل گذشته در لیگ دو و میدانی تیم‌داری کرده بود، هنوز مطالبات کادر فنی و ورزشکاران را پرداخت نکرده است. از آنجا که اطلاعات کافی از سایر باشگاه‌ها ندارم درباره آن اظهار نظر نمی‌کنم.

علی ثمری دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا اودیشای هند


وی که این روزها عهده‌دار هدایت «علی ثمری» دارنده مدال طلای پرتاب وزنه از مسابقات قهرمانی سال 2017 آسیا در  اودیشای هند است درباره تازه‌ترین شرایط این ورزشکار نیز گفت: او وضعیت خوبی دارد و تمرینات آماده سازی را با جدیت دنبال و شرایطش روز به روز بهتر می‌شود. به عنوان مربی معتقدم او یکی از آینده‌دارترین ورزشکاران پرتاب وزنه در ایران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha