تدارک دانشگاه فرهنگیان برای حضور پرشورتر در راهپیمایی اربعین ۹۹

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان گفت: برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که دانشگاه فرهنگیان سال آینده حضوری پررنگ تر با اقدامات بهتری در پیاده روی اربعین سال آینده داشته باشد.

علی محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش افزود: امسال برنامه ریزی خوبی برای حضور دانشگاه فرهنگیان در مراسم پیاده روی اربعین حسینی انجام شد، اما سعی می شود سال آینده با راه اندازی موکب‌هایی در کربلا و ایران این حضور پرشورتر و پررنگ تر باشد.
وی با اشاره به اینکه امسال مراسم پیاده روی اربعین همانند سال های گذشته به خوبی برگزار شد، خاطرنشان کرد: امسال با توجه به محدودیت ها و ظرفیت ها، حدود ۵۰۰ نفر از ۱۲ استان کشور در موکب ایجاد شده در کربلا سازماندهی شدند، اما بنا است سال آینده این برنامه ها بیشتر تقویت شود.
محمدی ادامه داد: امید است در سال های آینده با برنامه ریزی دقیق تر مقدمات فراهم شود تا برنامه مفصل تری برای پیاده روی اربعین طراحی شود.
به گفته وی حدود ۷ هزار نفر از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان امسال در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کردند که برخی از این دانشجو معلمان به صورت سازمان یافته و خودجوش به همراه خانواده به این سفر معنوی و زیارتی مشرف شدند.
محمدی اضافه کرد: همچنین در راستای برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی، چندین برنامه معنوی و اجتماعی برگزار شد که از جمله آن می توان اجرای طرح خبرنگاران افتخاری با عنوان «چشم ها می گویند» را ذکر کرد که براساس این طرح دانشجویان با ارتباط با رادیو، حال و هوای راهپیمایی اربعین را گزارش کردند.
وی اجرای طرح سوگواره مسیر عشق ویژه اربعین با ثبت آثار و لحظات در قالب عکس، فیلم، دلنوشته و خاطره را از دیگر طرح هایی عنوان کرد که در طول مسیر پیاده روی اربعین حسینی ویژه دانشجو معلمان برگزار شد و قرار است در آینده نفرات برتر این طرح نیز اعلام شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: اجرای طرح ۱۲۰۰ دانشجومعلم نائب الزیاره ۱۲۰۰ دانشجو معلم شهید که هر کدام از دانشجویان کارت، مشخصات، زندگینامه، وصیت نامه، دست نوشته و دلنوشته یک شهید را در طول مسیر اربعین با خود به همراه داشتند، از دیگر طرح های دانشگاه فرهنگیان بود.
محمدی اضافه کرد: همچنین در روز اربعین حسینی طرحی با عنوان جاماندگان اربعین برگزار شد که براساس آن در ۱۰۰ مرکز تربیت معلم کشور دسته های عزاداری تشکیل و دانشجو معلمان به صورت میدانی دسته عزاداری برپا کردند و به اماکن مقدس رفتند.
وی خاطرنشان کرد: موکب دانشگاه فرهنگیان برای ارائه خدمات به دانشجو معلمان حاضر در راهپیمایی اربعین حسینی در کربلا راه اندازی شد. موکب دانشگاه در کربلا متفاوت با دیگر موکب ها است و در این موکب ها نشست ها، جلسات دانشجویی در قالب نشست های تخصصی، مناظرات و سخنرانی های علمی و تحلیلی برگزار شد.
معاون دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان همچنین در پایانه های مرزی کرمانشاه، خوزستان و ایلام موکب هایی را برپا کرد. در شلمچه و چذابه نیز ۲ موکب راه اندازی و نذورات خیرین میان عزاداران حسینی در راهپیمایی اربعین توزیع شد.
محمدی گفت: همچنین اقلام فرهنگی مخصوص دانشجو معلمان در قالب کتاب، شعر، دفترچه های یادداشت و خاطرات رزمندگان دوران جنگ و دیگر محصولات فرهنگی در این موکب ها به دانشجو معلمان اهدا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha