۱ آبان ۱۳۹۸، ۹:۴۱
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 83527627
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح پایش ارتباطی در ۲ هزار روستای آذربایجان‌غربی اجرا شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود حدود سه هزار و ۲۰۰ روستا در استان گفت: طرح پایش ارتباطی در ۲ هزار و ۱۹۵ روستای بالای ۲۰ خانوار اجرایی شد.

قاسم جلیلی‌نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح پایش ارتباطی روستاها با هدف به‌روزرسانی سامانه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و به دست آوردن آمار دقیق از وضعیت ارتباطی موجود در روستاهای این استان انجام شده است.

وی ادامه داد: ۳۰ کارشناس متخصص در قالب هشت تیم آموزش دیده با گوشی‌های مجهز به نرم افزارهای مربوطه طرح را در تمام روستاهای هدف سطح استان اجرا کردند.

وی بیان کرد: این طرح برای پایش ارتباطات ثابت، سیار و سیستم‌های انتقال و شناسایی نقاط قوت و ضعف آن و در ادامه برای برنامه‌ریزی برای بهبود نقاط ضعف در استان اجرایی شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: بررسی میدانی پوشش‌دهی ارتباطات سیار، تجهیزات نصب شده در محل روستا و موقعیت مکانی سرویس گیرنده‌های اصلی با توجه به اماکن خدمت‌رسان از اهداف این طرح است.

جلیلی نژاد تاکید کرد: چهار حوزه خدمات اصلی آموزش، بهداشت و سلامت، کشاورزی و بانکی نیز از دیگر اهداف در دستور کار تیم‌های کارشناس بود.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ارایه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.

وی با بیان اینکه در توسعه فناوری اطلاعات، همه‌ کشور باید دسترسی همگانی به اطلاعات داشته باشند، اظهار کرد: با توجه به آنکه در آینده‌ای نه چندان دور اقتصاد دیجیتالی توسعه خواهد یافت، روستاها نیز باید در این توسعه سهیم باشند.

وی اضافه کرد: در برنامه توسعه ششم پیش‌بینی شده که ۸۰ درصد چهار خدمت اصلی در زمینه‌های کشاورزی، بهداشت، آموزش و بانکی در روستاها به صورت آنلاین ارایه شود.

وی اضافه کرد: اگر زیرساخت‌ها آماده و تجهیزات فراهم شود برای تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به صورت ۱۰۰ درصد امکان استفاده از شبکه ملی اطلاعات فراهم خواهد شد.

به منظور جمع آوری اطلاعات ارتباطی، وضعیت پوشش اپراتورهای تلفن همراه و شناسایی و به‌روزرسانی وضعیت ارتباطی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان این طرح اجرا می‌شود.

این طرح بر اساس درخواست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به طور همزمان در سطح کشور اجرا می‌شود و تیم‌های کارشناسی با تجهیز به گوشی‌های مجهز به نرم افزارهای مربوطه، به روستاهای مشمول طرح اعزام می‌شوند تا با بازدید و ارزیابی میدانی اطلاعات لازم را جمع‌آوری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha