۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۵۴
کد خبرنگار: 814
کد خبر: 83528122
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش سه میلیون تنی فولاد برنامه امسال است

تهران - ایرنا - معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده، دستیابی به ۲۸ میلیون تن فولاد امسال در دستور کار است که نسبت به پارسال حدود سه میلیون تن بیشتر است و در عین حال ظرفیت هم بالغ بر ۴۰ میلیون تن خواهد شد.

«خداداد غریب پور» روز چهارشنبه در آیین رونمایی از سامانه جامع بومی سازی زنجیره اهن و فولاد ایران در سازمان ایمیدرو افزود: امروز شاهد یک ظرفیت سازی ملی برای استقلال، خود کفایی و رونق تولید هستیم و در واقع بومی سازی به عنوان یک ضرورت باید شکل گیرد.

وی اضافه کرد: این سامانه یکی نقش مهم و کلیدی که ایفا خواهد کرد، کاستن از هزینه های ارزی در بخش فولاد است که انتظار می رود اثر بخشی خود را داشته باشد.

غریب پور خاطرنشان ساخت: سامانه جامع بومی سازی زنجیره آهن و فولاد در سالهای آینده باید بتواند هزینه ارزی فولاد را از هرتن ۱۰۰ دلار به رقم ۷۵ دلار کاهش دهد و این مهم ضروری است.

وی ضمن یادآوری رشد فولاد ایران بیش از کشورهای جهان، گفت: براساس آمار موجود در مدت هشت ماهه ۲۰۱۹ درحالی که کشورهای جهان رشد ۳.۵ درصدی را ثبت کردند، ایران در این دوره زمانی به رشد ۶.۵ درصد رسید و در عین حال در ۶ ماهه امسال صادرات ۶ میلیون تنی شمش و تولیدات فولادی ثبت شد.

به گفته رئیس هیات عامل سازمان ایمیدرو، ستاد زنجیره فولاد در حال از سرگیری فعالیت های خود است، گفت: انتظار می رود انجمن تولید کنندگان فولاد ایران یکی از مهره های کلیدی این ستاد، با احیا شدن آن باشد.

وی گفت: فعال شدن سامانه مزبور می تواند سبب همگرایی شود و با استفاده از اطلاعات زیادی که در سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) وجود دارد، بواسطه این سامانه در اختیار همگان قرار گیرد.

غریب پور ابراز امیدواری کرد: سامانه یاد شده بتواند در بین واحد های فولاد سازی، نهضت ساخت داخل را دامن زند و از نقطه صفر تا ۱۰۰ درصد اطلاعات بارگذاری شوند.

براساس این گزارش بهرام سبحانی رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران هم در این مراسم افزود: ثبت فهرست اطلاعات تولید کنندگان و مصرف کنندگان تجهیزات آهن و فولاد گام مهمی در مسیر بومی سازی این صنعت است و در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی شکل اجرایی به خود می گیرد.

وی یادآور شد: نبود یک بانک اطلاعات غنی در ارتباط با فعالان ساخت تجهیزات و اقلام مورد نیاز بخش فولاد، همواره از دغدغه های تولید کنندگان بوده و اکنون این سامانه می تواند نقش موثر خود را نشان دهد.

سبحانی افزود: شکل گیری صندوق پژوهش و نوآوری که انجمن تولید کنندگان فولاد ایران متولی آن خواهد شد، سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومان برای آن پیش بینی که این منابع را به شرکت های استارتاپ و دانش بنیان اختصاص خواهد داد تا نیاز واحد های تولیدی را تامین و در مسیر خودکفایی تلاش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha