۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۵۳
کد خبر: 83531700
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جلسه ویژه پارلمان عراق برای پیگیری خواسته معترضان به حدنصاب نرسید

بغداد – ایرنا – همزمان با ادامه التهابات سیاسی و اعتراضات خونین در عراق، جلسه پارلمان ملی این کشور که قرار بود امروز شنبه به مطالبات تظاهرکنندگان و بسته‌های اجرایی دولت رسیدگی کند، به دلیل غیبت اکثر نمایندگان به حد نصاب نرسید.

خبرگزاری رسمی عراق (اینا) در خبری اعلام کرد که جلسه فوق العاده پارلمان که قرار بود امروز برگزار شود به دلیل غیبت اکثر نمایندگان به حدنصاب نرسید و برگزار نشد.

یک منبع گفت که جلسه امروز بدلیل حضور تنها ۱۲۰ نماینده (از مجموع ۳۲۷) نفر و غیبت اکثر نمایندگان کرد و اهل سنت به حد نصاب نرسید و تشکیل نشد. 

پیش تر هیات رییسه پارلمان عراق گفته بود که جلسه فوق العاده امروز با هدف بررسی مطالبات تظاهرکنندگان و مصوبات هیات دولت و بسته های اجرایی که دولت اعلام کرده است، برگزار می شود.

این درحالیست که برخی از کارشناسان پیشتر برضرورت تشکیل جلسات پارلمان و حضور همه نمایندگان در این جلسات تاکید کرده بودند و عدم حضور نمایندگان  به حد نصاب نرسیدن جلسه پارلمان را حاوی پیام بدی به تحولات جاری و تظاهرکنندگان مسالمت جو می دانند که در فاصله چند صد متری پارلمان تجمع و تحصن کرده اند و منتظر تحقق مطالبات خود هستند.  

«وفیق السامرایی» کارشناس برجسته امنیتی و سیاسی عراق در یادداشتی امروز نوشته است که باید همه نمایندگان پارلمان در این روزها حضور کامل در جلسات داشته و مصوبات اصلاحی لازم را پی در پی صادر کنند.

ارتقا عملکرد پارلمان عراق و صدور مصوبات مهم در راستای پیشبرد برنامه های اصلاحی دولت یکی از مطالبات جدی تظاهرکنندگان است که مرجعیت عالی دینی عراق نیز بر آن تاکید کرده است.

تظاهرکنندگان در جریان اعتراضات ۲۰۱۶ در اعتراض به عملکرد پارلمان، ساختمان پارلمان عراق را تسخیر کرده و تعدادی از نمایندگان را ضرب و جرح کردند و شنیده ها حاکیست که نمایندگان از بیم تکرار این حادثه از حضور در جلسه فوق العاده امروز خودداری کرده اند امری که به باور برخی ناظران، به نوبه خود می تواند تاثیر سو بر تحولات جاری این کشور داشته باشد. / 

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha