۴ آبان ۱۳۹۸، ۲۱:۴۷
کد خبر: 83532006
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اختصاص ۱۲ هزار میلیارد ریال برای رونق صنعت در گیلان

آستارا - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای رونق تولید واحدهای صنعتی استان اختصاص یافته‌است و گیلان در رفع مشکلات و موانع اشتغال، جزو استان‌های برتر است.

فرهاد دلقپوش روز شنبه در بازدید از چند واحد صنعتی آستارا افزود: ۸۵ هزار نفر در سه هزار واحد صنعتی گیلان شاغل هستند و ظرف ۲ سال آینده ۵۰ هزار فرصت شغلی جدید در استان ایجاد خواهد شد.

وی اظهار کرد: در اختصاص اعتبار به شهرستان ها شاخص های جمعیت و تعداد واحدهای فعال لحاظ می شود و دوره باز پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به ۲ سال افزایش یافته است و بانک ها اختیار پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش تا سقف ۵۰ میلیارد ریال به هر متقاضی را دارند.

وی بیان کرد: یک میلیون و ۲۸۰ هزار متر مکعب ام دی اف و اچ دی اف در گیلان آماده ارائه به واحدهای تولیدی است و باید به بهره‌برداری درست از منابع و استفاده از اراضی برای کشت صنعتی توجه شود.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بیان کرد: واحدهای راکد گیلان در حال فعالیت هستند و این استان در دارو سازی، نساجی و صنعت سلولوزی جزو پیشتازان است و صادرات کالاهایی نظیر کت و شلوار از گیلان به ترکیه رونق گرفته است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha