۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۰۲
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 83533324
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش باران به شهرستان‌های اردستان و نطنز خسارت زد

کاشان- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارش‌های رگباری باران به ویژه در روز یکشنبه منجر به وارد آمدن خسارت‌هایی در شهرستان‌های اردستان و نطنز شده است.

منصور شیشه‌فروش روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا تشریح کرد: بارش رگباری باران در اردستان به ویژه شب گذشته با رعد و برق و جاری شدن روان‌آب همراه بود که خسارت‌هایی را به باغ‌ها، مزرعه‌ها، جاده‌ها، پل‌ها و برخی واحدهای مسکونی این شهرستان وارد کرده است.

وی تصریح کرد: ۵۰ کیلومتر از محورهای روستایی، پنج رشته قنات به طول هفت کیلومتر و نزدیک به ۱۰ هکتار از زمین‌های باغی منطقه آسیب دیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: شهر اردستان که شاهد بارش ۲۲ میلی‌متری باران بود، با آب‌گرفتگی در خیابان‌ها و برخی نقاط از جمله شهرک امام حسن (ع) و بیمارستان شهید بهشتی روبه‌رو شد که تیم‌های امدادی به سرعت نسبت به تخلیه روان‌آب‌ها اقدام کردند.

وی با اشاره به بارش ۲۵ میلی‌متری باران در بخش مهاباد اردستان بیان کرد: بیلت، پنارت، گله انجیله گونیان و وندآباد از جمله نقاط روستایی این شهرستان هستند که در بارش‌های شب گذشته آسیب دیدند.

شیشه‌فروش اضافه کرد: همچنین بارش‌های شب گذشته در نطنز که به ۱۳.۵ میلی‌متر می‌رسید، بخش‌هایی از قنات‌ها، باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی به ویژه در مزرعه باباحاجی واقع در بخش مرکزی این شهرستان را تخریب کرد.

وی با اشاره به هشدارهای هواشناسی و آمادگی کامل نیروهای امدادی شامل مدیریت بحران، آتش‌نشانی، فوریت‌های پزشکی، هلال احمر، نیروی انتظامی، شهرداری، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: نیروها به سرعت در محل حادثه حضور یافته و نسبت به تخلیه روان‌آب و گل و لای از خانه‌های مسکونی، جاده‌ها و دهانه پل‌ها اقدام کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: هنوز میزان دقیق ریالی خسارت‌ها مشخص نیست و کارشناسان از صبح امروز با حضور در محل، اقدام‌ها نسبت به ارزیابی خسارت‌ها را آغاز کرده‌اند.

وی در ادامه پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر تداوم بارش‌های پاییزه را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: ۲۶۲ تیم امدادی در این استان تشکیل شده و در آماده‌باش کامل قرار دارند.

شیشه‌فروش یادآور شد: این بارش‌های پاییزه به طور معمول با رعد و برق همراه است که انتظار می‌رود شهروندان در زمان بارش از ارتفاعات و دشت‌های باز دور شده و در مکان‌های سرپوشیده و امن استقرار یابند.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری و شهرستان ۴۷ هزار نفری نطنز در فاصله نزدیک به ۱۲۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha