۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۲۶
کد خبرنگار: 1375
کد خبر: 83533569
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

راهکار توسعه سمیرم، توجه به زیرساخت‌های گردشگری است

اصفها- ایرنا- نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی معتقد است: توسعه و پیشرفت این شهرستان از مسیر تقویت و توجه به زیرساخت‌های صنعت درآمدزای گردشگری محقق می‌شود.

اصغر سلیمی روز دوشنبه در جمع مدیران دستگاه‌ها و سازمان‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی سمیرم اظهار داشت: سالهاست کشاورزی، شغل اول اکثریت مردم منطقه است اما امروز راهی جز روی آوردن به صنعت گردشگری نیست.

به گفته وی، همه مدیران موظف هستند دیدگاه خود را به سمت تقویت زیرساخت‌ها در این بخش سوق دهند و از سلیقه، خلاقیت و ایده‌های نو و منطقه‌ای در این مسیر بهره بگیرند.

نماینده سمیرم در خانه ملت، وجود دنا و کوه‌ها و آبشارهای دیگر در اطراف سمیرم را ظرفیتی کم‌نظیر عنوان کرد و گفت: اگر در طول این سال‌ها از همین ظرفیت خدادادی استفاده شده بود امروز نوسان قیمت سیب بعنوان تک محصول کشاورزی منطقه، مردم را نگران نمی‌کرد چرا که طبیعت‌گردی خود درآمدزاست.

وی شرط این درآمدزایی را ارائه پیشنهادهای مناسب منطقه‌ای با توجه به بکر بودن طبیعت منطقه اعلام کرد و افزود: دولت باید سرمایه‌گذاران بخش گردشگری در مناطقی مانند سمیرم را تشویق و مردم هم با مسوولان در این مسیر همراهی کنند.

سلیمی در ادامه به اختصاص یکهزار و 500 تُن قیر دولتی به سمیرم و روستاهای آن اشاره کرد و افزود: در این 2- 3 سالی که این قیرها وارد روستاها شد در شهر سمیرم بدلیل همراهی نکردن مدیریت شهری و شورا، قیر کمتری به شهر اختصاص یافت و مردم از این موضوع متضرر شدند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با بیان اینکه در بخش راهداری نیز با اینکه مدیران ارشد این مجموعع مدعی بودند پولی برای شهرستان و کارهای این حوزه وجود ندارد تاکید کرد: همین امسال با رایزنی و تلاش‌هایی که انجام شد 2 و نیم میلیارد تومان اعتبار برای بخش راهداری گرفته شد.

به گفته سلیمی، در همین سال‌های سخت و بی‌پولی دولت، یک میلیارد تومان اعتبار دیوارکشی خانه‌های بهداشت روستاها جذب شد که نشان می‌دهد اگر مدیری تلاش کند کارها هم انجام شدنی است.

وی بخشی از سخنان خود را هم به مسائل منطقه‌ای و بین الملی اختصاص داد و افزود: نقطه‌زنی تحریم‌ها و تهدیدهای ایران در دوره جدید به‌حدی بود که حتی شعاع عمل آن دامن شرکت های خُرد و و کوچک را نیز گرفت.

نماینده سمیرم در مجلس دهم ادامه داد: هرچند کسی مُنکر وجود مشکلات متعدد اقتصای و فشارهای سنگین معیشتی در جامعه و روی اقشار ضعیف نیست اما اصل نظام و انقلاب در حال پیشروی است و روز به روز مسیر نیل به تمدن اسلامی را با قدرت بیشتری می‌پیماید.

فرماندار سمیرم نیز در سخنانی، سال را سال انتخابات عنوان کرد و گفت: همکاری همه سازمان‌ها با فرمانداری و ستاد انتخابات ضروری است.

محمدرضا عسگریان خاطرنشان کرد: سمیرم دارای 6 شهر و چهار بخش با پراکندگی بالای قومیتی، روستایی و عشایری است از همین رو برگزاری انتخابات در این شهرستان تفاوت هایی با دیگر مناطق دارد که شور و شوق انتخاباتی را در پی خواهد داشت.

سمیرم با اشتغال۹۰ درصدی مردمش در بخش کشاورزی و باغداری دارای چهار بخش، شش شهر و ۱۵۰ روستا و آبادی است.

این شهرستان در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان، ضلع شمالی ارتفاعات دنا و زاگرس میانی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha