۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83533774
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کره شمالی نسبت به تیرگی فزاینده روابط دو کره هشدار داد

پکن-ایرنا- کره شمالی به کره جنوبی هشدار داد که وابستگی این کشور به بیگانگان و درخواست مساعدت از آنها نتیجه ای جز تیرگی فزاینده روابط دو کره را دربر نخواهد داشت.

تارنمای یوریمیزوکاری روز سه شنبه در گزارش خود از کره شمالی آورده است که کره جنوبی نباید برای حل و فصل مسایل شبه جزیره کره و موضوعات مرتبط با دو کشور از بیگانگان مددجویی کند.

گزارش خاطر نشان می کند که درخواست هایی از این دست تنها می تواند باعث مخدوش شدن روابط دو کره شود و برای کره جنوبی سودی نخواهد داشت.

روزنامه میاری کره شمالی هم از اینکه «مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی در روزهای گذشته با شماری از دیپلمات های کشورهای دیگر دیدار کرده و خواستار کمک آنها برای حل و فصل اختلافات در شبه جزیره کره شده، انتقاد کرده است.

این انتقادها پس از آن شدت می گیرد که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دستور تخریب همه تاسیسات در منطقه گردشگری کوهستانی کومکانگ این کشور را داده که کره جنوبی آنها را بنا کرده است.

کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد به دلیل صدور چنین دستوری خواستار برگزاری نشست کاری دو کره شده است تا این موضوع مورد بررسی و رایزنی بیشتری از سوی دو طرف قرار گیرد.

همزمان خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرد که مشخص نیست که کره شمالی با چنین درخواستی موافقت کند.

کره شمالی تاکید کرده است که اگر قرار باشد اختلافات دو کشور حل و فصل شود ، فقط به دست آنها میسر خواهد بود و وابستگی به بیگانگان برای شبه جزیره کره نتیجه نمی دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha