۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۴۶
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 83534207
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تنها ۱۱ درصد از معاملات روسیه و ترکیه بدون دلار صورت گرفته است

مسکو – ایرنا - بانک مرکزی روسیه در راستای نشان دادن کاهش وابستگی این کشور به دلار آمریکا گزارشی را در خصوص وضعیت شش ماهه مبادلات این کشور منتشر کرده است که نشان می‌دهد مسکو و آنکارا در این مدت موفق شده‌اند بیش از ۱۱ درصد از معاملات خود را با روبل انجام دهند.

در گزارش بانک مرکزی روسیه که روز سه شنبه منتشر شد، آمده است: از ماه ژانویه تا ژوئن سال ۲۰۱۹ ، ۱۱.۷ درصد معاملات روسیه و ترکیه با روبل صورت گرفت که کمی بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

بر اساس این گزارش، بخش عمده معاملات و پرداخت‌های بین روسیه و ترکیه همچنان با دلار آمریکا صورت می‌گیرد.
وزارت دارایی روسیه روز ۱۷ مهر ماه از امضای توافقنامه‌ای بین روسیه و ترکیه خبر داد که بر اساس آن پرداخت‌های دوجانبه از این پس با روبل و لیر خواهد بود.

در گزارش وزارت دارایی روسیه خاطرنشان شد که این توافقنامه برای جایگزینی تدریجی ارزهای ملی به جای دلار در پرداخت‌ها و معاملات مالی دوجانبه امضا شده است.
حجم مبادلات بازرگانی روسیه و ترکیه در سال گذشته ۱۶ درصد رشد کرد و به ۲۵.۵ میلیارد دلار رسید.
خبرگزاری ریانووستی امروز اعلام کرد: حداکثر پرداخت‌های مالی با روبل روسیه بین این کشور و ترکیه در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ ثبت شده که به ترتیب ۱۷.۵ و ۱۳ درصد بوده است.
بر اساس گزارش این رسانه، سهم دلار از معاملات و پرداخت‌های دوجانبه روسیه و ترکیه بین ۸۰ تا ۹۰ درصد است.
ترکیه یکی از شرکای تجاری مهم روسیه در منطقه محسوب می‌شود و دو کشور رسیدن به تراز تجاری ۱۰۰ میلیارد دلاری را هدف گرفته‌اند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha