۷ آبان ۱۳۹۸، ۲۳:۰۸
کد خبرنگار: 2986
کد خبر: 83534573
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استقبال سازمان ملل متحد از تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه

نیویورک- ایرنا- معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد از تشکیل نخستین جلسه کمیته تدوین قانون اساسی سوریه در ژنو استقبال کرد و آن را گامی برای برون رفت از درگیری غمبار این کشور نامید.

فرحان حق رور سه شنبه در نشست خبری روزانه در سازمان ملل متحد افزود دبیرکل این سازمان از فرصت فراهم شده برای تشکیل کمیته قانون اساسی به رهبری و مدیریت سوری که با تسهیلگری سازمان ملل روز چهارشنبه در ژنو افتتاح می شود، استقبال می کند.
وی ادامه داد: برای نخستین بار، دولت جمهوری عربی سوریه و کمیسیون مذاکراتی مخالفان سوریه دور هم می نشینند تا گام نخست را در مسیر سیاسی برون رفت از درگیری غمبار سوریه بردارند.

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اضافه کرد: وی انتظار دارد که طرفین با حسن نیت در راستای راه حل منطبق با قطعنامه ۲۲۵۴  با هم همکاری کنند تا آرمان‌های قانونی همه مردم سوریه برآورده شود و بر اساس تعهد جدی به حاکمیت ، استقلال ، وحدت و تمامیت ارضی کشور استوار باشد.

حق با تاکید بر اینکه اعتماد و اطمینان لازمه تداوم کار کمیته تدوین قانون اساسی سوریه است، اظهار کرد: مشارکت معنادار در کمیته قانون اساسی ، همراه با قطع خصومت ها در سراسر کشور ، محیط مورد نیاز فرستاده ویژه ، ژیر پدرسن را فراهم می کند تا او برای تسهیل یک روند سیاسی گسترده تر ، وظیفه خود را بطور مؤثر انجام دهد.
وی خاطرنشان کرد: جیر پدرسن نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه ، به طور جداگانه با نمایندگان دولت و مخالفان در ژنو نشست خواهد داشت و پیش از آغاز به کار کمیته قانون اساسی، با وزیران خارجه روسیه، ترکیه و ایران دیدار خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha