۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۲۶
کد خبرنگار: 2122
کد خبر: 83535582
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میشل عون از الحریری خواست به کارش ادامه دهد

۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۲۶
کد خبر: 83535582
میشل عون از الحریری خواست به کارش ادامه دهد

تهران – ایرنا – دفتر ریاست جمهوری لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد، "میشل عون" رییس جمهوری این کشور با قبول استعفای "سعد الحریری" نخست وزیر از وی خواسته تا تشکیل دولت جدید به کار خود ادامه دهد.

خبرگزاری رسمی لبنان با اعلام این خبر بیانیه عون در این خصوص را منتشر کرد که در آن آمده است، رییس جمهوری ضمن قدردانی از تلاش های دولت سعد الحریری و کابینه وی استعفای نخست وزیری را می پذیرد اما از وی می خواهد تا تشکیل دولت جدید به کار خود ادامه دهد.

بعد از دو هفته اعتراضات گسترده و کم‌سابقه در لبنان، سعد الحریری بعدازظهر روز گذشته(سه شنبه) اعلام کرد که از مقام خود کناره‌گیری می‌کند و بدین ترتیب معترضان به یکی از مهم‌ترین خواسته‌های خود می‌رسند.

حریری در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که به آخر خط رسیده و استعفای خود را تقدیم میشل عون، رئیس‌جمهوری این کشور می‌کند. او همچنین از مردم لبنان خواست که آرامش خود را حفظ کنند.

حریری که باوجود حمایت از سوی برخی احزاب لبنانی از جمله حزب‌الله، در طول ۱۳ روز گذشته برای کناره‌گیری از سمت خود تحت فشار های داخلی و منطقه ای قرار گرفته بود، در سخنرانی روز گذشته خود گفت: سمت‌ها می‌آیند و می‌روند ولی کرامت و امنیت مملکت مهم‌تر است.

برخی جریان های لبنانی از جمله وابسته به سمیرجعجع و ولید جنبلاط همسو با برخی دولت های منطقه ای بویژه عربستان الحریری را برای استعفا تحت فشار قرار داده بودند. این درحالی است که به دنبال استعفای نخست وزیر لبنان ، این جریان های لبنانی گفته اند که از نخست وزیری الحریری در دوره آتی حمایت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha