۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۴۳
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 83536735
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا استفاده از پهپادهای چینی را ممنوع کرد

۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۴۳
کد خبر: 83536735
آمریکا استفاده از پهپادهای چینی را ممنوع کرد

تهران- ایرنا- وزارت کشور آمریکا به دلیل آنچه نگرانی از احتمال جاسوسی خواند استفاده از پهپادهای ساخت چین یا پهپادهایی که بخشی از قطعات آن ساخت این کشور باشد را ممنوع اعلام کرد .

به گزارش روز پنج شنبه رویترز، "ملیسا براون" سخنگوی وزارت کشور امریکا گفت: واشنگتن استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین ساخته شده در چین یا دارای اجزای ساخت چین را به دلیل نگرانی از احتمال استفاده از آنها برای جاسوسی یا انجام حملات سایبری متوقف کرده است . 

پس از ای سخنان، روزنامه وال استریت ژورنال افشا کرد که وزارت کشور آمریکا ۸۰۰ هواپیمای بدون سرنشین دارد که همگی در چین ساخته شده اند یا دارای قطعات چینی هستند. این هواپیماهای بدون سرنشین برای مقابله با آتش سوزی، کشف فرسایش خاک، پایش گونه های در معرض خطر و بازرسی از سدها استفاده می شود.

شرکت پهپادسازی چینی "دی. جی. آی" نیز اعلام کرد: به دستور وزارت کشور آمریکا، تمام پهپادهای ساخت چین یا تولید مشترک این کشور که کاربرد ضروری یا اورژانسی ندارند، اجازه پرواز در آسمان ایالات متحده را نخواهند داشت.

این شرکت بزرگ فناوری چینی توضیح داد وزارت کشور ایالات متحده به عنوان بخشی از فرایند بازنگری در کل برنامه پهپادی خود، فقط به هواپیماهای بدون سرنشین چینی که در عملیات حیاتی و امنیت عمومی کاربرد دارد، اجازه فعالیت داده است.

در ماه گذشته قانونگذاران آمریکا با استناد به تهدیدات ادعا شده برای منافع امنیت ملی، لایحه ای را ارائه کردند که مانع خرید هواپیماهای بدون سرنشین از چین می شود.

این بخشی از برنامه دولت آمریکا برای قطع شرکتهای فناوری چینی مانند هواوی از فعالیت در ایالات متحده است. این دو کشور بیش از یک سال است که درگیر جنگ تجاری هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha