۱۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۶:۴۲
کد خبرنگار: 1549
کد خبر: 83537662
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

محورهای نماز جمعه شهرستان‌های استان اصفهان

۱۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۶:۴۲
کد خبر: 83537662
محورهای نماز جمعه شهرستان‌های استان اصفهان

ایرنا- اصفهان- همه کشورها از آمریکا رویگردان شده‌اند، راه مقابله با دشمن بصیرت‌افزایی است، کاپیتولاسیون در کشورهای وابسته اجرا می‌شود، عنوان دومین کشور دورریز مواد غذایی زیبنده ایران نیست و اعتمادکنندگان به آمریکا سرنوشتی جز نابودی ندارند، از محورهای سخنان امامان جمعه در نمازجمعه این هفته شهرستان‌های استان اصفهان بود.

   اصفهان

 امام جمعه موقت اصفهان گفت: امروز آمریکا در بدترین شرایط خود قرار گرفته و همه کشورها از این کشور رویگردان شده‌اند.

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان گفت: برغم مشکلات و تحریم‌ها، ملت ما روز به روز در حال پیشرفت است و آمریکا هم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
وی اظهار داشت: اربعین نماد حضور ۲۰ میلیونی پاسخ به ندای حسین(ع) است و آینده جهان بر مبنای این حرکت رقم خواهد خورد.
امام جمعه موقت اصفهان افزود: حماسه اربعین نشان داد تمام طرح‌های استکبار در منطقه شکست خورده و خودِ این پدیده مقدمه تکوین حماسه‌ای بزرگ است.
 حجت‌الاسلام رهبر تصریح کرد: شادی، تفریح و ورزش بسیار مناسب است ولی نباید به گناه منتهی شود و باید فضاهای مناسب برای ورزش بانوان فراهم شود.
وی خدمت به مردم و مبارزه با فساد را ضروری دانست و  افزود: اصلی‌ترین راه پیشگیری از فساد شفاف‌سازی فضای اقتصادی کشور است تا از این طریق جلوی سواستفاده‌ها گرفته شود.
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به انتخابات پیشِ رو گفت: مسوولیت نمایندگی مجلس را باید به کسی داد که دغدغه خدمت داشته باشد، مطیع ولی امر مسلمین باشد و روحیه جهادی داشته باشد.
وی تصریح کرد: در تبلیغات انتخابات نباید پول‌سالاری حاکم باشد.
امام جمعه موقت اصفهان همچنین گفت: اگرچه در کشور ما فساد گسترده نیست ولی بالاخره مفاسدی چون اختلاس و حیف و میل اموال بیت‌المال وجود دارد که ریشه در بی‌تقوایی دارد و هر نوع برخوردی که دستگاه قضایی با این افراد بکند، شایسته و خواست ملت ماست.
حجت‌الاسلام رهبر همچنین با اشاره به نمایش حیوان‌آزاری و نمایش کشتار انسان‌ها در فضای مجازی گفت: حمایت از بشر، حیوانات و شهرها همواره مورد تاکید دین بوده است ولی امروز به واسطه فضای مجازی، تصاویر حیوان‌آزاری از سوی افراد شهوت‌پرست و تصاویر کشتار انسان‌ها از سوی تکفیری‌های دست‌پرورده‌های عربستان وهابی به نمایش گذاشته می‌شود.
وی با بیان اینکه دشمن، فرهنگ، اسلام و عقاید جوانان ما را هدف قرار گرفته است، ادامه داد: صدها شبکه ماهواره‌ای و هزاران کانال در فضای مجازی، هجمه به عقاید و ایمان جوانان را در دستور کار دارند و مسوولان باید مراقب این فضاها باشند.
خطیب جمعه اصفهان تصریح کرد: از سوی دیگر تنها در شش ماه اول سال جاری، پلیس ۶۰۰ تُن مواد مخدر کشف کرده است که باید قاچاقچیان این مواد در مقابل مردم به چوبه دار کشیده شوند.
وی خاطرنشان کرد: ۴۰ سال است دشمن تلاش می‌کند تا نظام، ملت و نهادهای انقلابی کشور را تخریب کند ولی ملت ما همچنان استوار ایستاده است و در همه صحنه‌ها آماده است.

کاشان 

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان و امام‌جمعه کاشان گفت: تنها راه برای مقابله با دشمن بصیرت افزایی، امیدوار بودن به آینده و تحقق وعده‌های الهی است.

آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی بقیه‌الله الاعظم (عج) این شهر با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب از دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص)، بر آمادگی نیروهای مسلح تاکید کرد و افزود: مغرور نشدن به پیروزی‌ها، اعتماد نکردن به دشمن و غلفت نکردن از تحرکات آنها جزو راه‌های مقابله با دشمن است.

وی از مساله انتظار، عاشورا، کربلا، نهضت اربعین و ولایت فقیه به عنوان پنج سرمایه و پشتوانه نظام اسلامی و ملت ایران نام برد و گفت: محور همه عظمت و عزت‌ این نظام مقدس در پرتو ولایت مطلقه فقیه است.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان کاشان همچنین گفت: ۱۳ آبان ۵۷ نیز سالروز قیام دانش‌آموزان و دانشجویان در تهران ضد نظام طاغوت است که مورد هدف تیراندازی دژخیمان قرار گرفته و ۵۶ نفر از نوجوانان و جوانان به شهادت رسیدند و صدها  نفر نیز مجروح شدند.

آیت‌الله نمازی با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی نیز اظهار داشت: جنبش و نهضت پیامبران الهی بر محورر کتاب‌های آسمانی استوار بوده و ۲۳۰ بار واژه کتاب در قرآن کریم به کار رفته است.

امام‌جمعه کاشان افزود: پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) در بین امت دو عنصر ارزشمند کتاب و اهل بیت (ع) را به امانت گذاشت که توصیه به نوجوانان و جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان و طلبه‌های حوزه‌های علمیه آن است که با مشورت بزرگان کتاب‌های سودمند و راهگشا را مطالعه کنند.

 نایین

 امام جمعه نایین گفت: دشمن می‌خواهد با اختلاف‌افکنی و فرافکنی، به وحدت جهان اسلام ضربه بزند و مسلمانان باید در برابر دشمن، وحدت خود را حفظ کنند.

حجت‌الاسلام سیدعلی سجادی در  خطبه‌های نماز جمعه این هفته نایین  افزود: وقایع اخیر عراق و لبنان مُبین توطئه شوم و جدید دشمنان علیه جبهه مقاومت اسلامی و راهی برای جبران شکست‌های آنان است.

وی افزود: مرکز اعتدال در سال ۲۰۱۷ به دستور مستقیم ترامپ و با همکاری آل سعود و رژیم صهیونیستی برای مبارزه با جبهه مقاومت اسلامی با تاسیس شبکه‌های ماهواره ای مختلف و ۱۰ هزار کارمند ایجاد شد.

سجادی اظهار داشت: در وقایع اخیر عراق و لبنان، شبکه‌های ماهواره ای وابسته به مرکز اعتدال شروع به موج‌سواری کردند و کوشیدند امنیت منطقه را متشنج جلوه دهند.

امام جمعه نایین با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در باره وقایع اخیر عراق و لبنان گفت: رهبر معظم انقلاب، حفظ امنیت و آرامش در منطقه را مهمترین عامل برای بهبود اوضاع دانستند و توطئه‌های دشمنان را گوشزد کردند.

حجت‌الاسلام سجادی افزود: امروز جبهه مقاومت اسلامی در منطقه بسیار قدرتمند عمل می‌کند و با هوشیاری و بیداری، توطئه دشمنان را خنثی خواهد کرد.

امام جمعه نایین همچنین با اشاره به ۱۳ آبان، سالروز تسخیر لانه جاسوسی امریکا گفت: حضور باشکوه همه اقشار در راهپیمایی ۱۳ آبان، باردیگر هیمنه پوشالی امریکا را فرو خواهد ریخت.

حجت‌الاسلام سجادی با اشاره به اثرات پیاده‌روی اربعین نیز اظهار داشت: این حرکت عظیم نشان داد که عشق اهل بیت در دل این ملت رسوخ کرده است و باید از این ظرفیت بزرگ مردمی برای تثبیت دین اسلام در جهان بهره برد.

 تیران و کرون 

امام جمعه تیران و کرون گفت: کاپیتولاسیون به روش‌های جدید در برخی کشورهای وابسته در حال اجراست.

حجت الاسلام‌والمسلمین حسین رشیدیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تیران افزود: امام خمینی(ره) افشاگری خوبی در باره کاپیتولاسیون در کشورمان انجام داد و مردم ایران نسبت به این موضوع آگاه بودند.

وی بیان کرد: دولت آمریکا در کشورهای مختلف مرتکب جُرم می‌شود و بر اساس قوانین خود به پرونده‌ها رسیدگی می‌کند که این موضوع، ظلم ظاهر است.

امام جمعه تیران و کرون ادامه داد: کشورهای وابسته و نوکر دولت‌های ظالم، مسوولیت خود را به آمریکا سپرده‌اند و آنها هم با اشکال و شیوه‌های مختلف ظلم می‌کنند.

رشیدیان اضافه کرد: حمایت الهی از جبهه حق همواره وجود دارد و در مقابل، دشمنان همواره با شکست مواجه می شوند.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا  بر دشمن‌شناسی و ایستادگی و مقاومت در برابر زیادی خواهی آنها تاکید کردند و این مقاومت و ایستادگی مایه عزت ملت‌ها خواهد شد.

خطیب جمعه تیران افزود: بسیاری از جوانان در حوزه‌های فرهنگی و دینی فعالیت می‌کنند که حمایت از اقدامات آنها موجب توسعه و کیفیت‌بخشی به فعالیت‌ها خواهد شد.

 آران‌ و بیدگل

امام‌جمعه آران‌ و بیدگل با بیان اینکه ایران به‌عنوان دومین مصرف‌کننده و دورریز مواد غذایی در جهان مطرح شده اسا، گفت: این آمار زیبنده کشور ما نیست و با آموزه‌های دینی همخوانی ندارد.

حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی در خطبه‌های نمازجمعه این شهر تاکید کرد: باید به‌سوی اصلاح الگوی مصرف پیش برویم که جا دارد دولتمردان در این زمینه ورود کرده و روحانیون هم با جدیت بیشتر نسبت به نهادینه کردن این مهم اهتمام داشته باشند.

امام‌جمعه آران‌ و بیدگل اظهار داشت: ۱۳ آبان سال ۴۲ امام خمینی (ره) به لایحه استعماری کاپیتولاسیون اعتراض کردند که در پی آن به کشور ترکیه تبعید شدند و در ۱۳ آبان سال‌های بعد هم تعدادی از دانش‌آموزان که ضد حکومت ستمشاهی تظاهرات کرده بودند، به خاک و خون کشیده شدند.

وی بیان کرد: سال ۱۳۵۸ که آمریکایی‌ها در ایران به توطئه‌های خود ادامه می‌دادند، دانشجویان در یک اقدام انقلابی لانه جاسوسی را تسخیر کرده و ابهت آنها را در جهان شکستند.

اردستان

امام‌جمعه اردستان گفت: شواهد نشان داده هر کسی دل در گرو آمریکا داشته باشد، سرنوشتی جز نابودی در انتظارش نخواهد بود.

حجت‌الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نمازجمعه این شهر افزود: بسیاری از سران کشورها دل‌بسته و در خدمت آمریکا بودند و به سرنوشت صدام حسین و انور سادات دچار شدند.

وی تاکید کرد: چنان که امام راحل و رهبری انقلاب فرمودند، نباید هرگز به استکبار جهانی اعتماد کرد و بدانیم که اگر ما وحدت خود را حفظ کرده و پشتیبان نظام اسلامی باشیم، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

امام‌جمعه اردستان با اشاره به ادعای دونالد ترامپ مبنی‌ بر کشته شدن ابوبکر البغدادی، سرکرده تروریست‌های داعشی اضافه کرد: امیدواریم راست باشد، هرچند مدعی شدند که جنازه‌اش را به دریا انداخته‌اند که در این صورت دیگر اثری از او باقی نخواهد ماند.

وی تصریح کرد: امیدواریم کسانی که هنوز دل در گرو آمریکا دارند، متوجه باشند که زیان خواهند دید؛ امروز شواهد حاکی از آن است که وقتی مشخص شد بنیامین نتانیاهو در انتخابات آینده حکومت اشغالگر صهیونیستی رای نخواهد آورد، او را کنار گذاشتند.

دهشیری تشریح کرد: توطئه دشمنان در کشورهای لبنان و عراق برای از بین بردن پایگاه مردمی و نفوذ ایران در منطقه است که به حول قوه الهی نقشه آنها نقش بر آب خواهد شد.

امام‌جمعه اردستان همچنین در باره خسارت بارندگی چند روز گذشته در این شهرستان گفت: برای جلوگیری از بروز این گونه خسارت‌ها  به مردم توصیه می‌کنیم از دست‌اندازی به حریم رودخانه‌ها خودداری کنند تا دچار مشکل نشوند.

دهشیری در ادامه تکمیل و رسیدگی شهرداری به طرح بازآفرینی اطراف مسجد جامع اردستان را خواستار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha